حیدری طیب:

خانه ملت یقینا بازرسی از مراکز نظامی را نخواهد پذیرفت/ مجلس بنزین را گران نکرد/ کیفیت مدیریت دولت در افزایش قیمت بنزین محل بحث است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 285106|14:28 - 1394/03/25
نسخه چاپی
خانه ملت یقینا بازرسی از مراکز نظامی را نخواهد پذیرفت/ مجلس بنزین را گران نکرد/ کیفیت مدیریت دولت در افزایش قیمت بنزین محل بحث است
نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قانون هدفمند کردن یارانه ها اختیار را به دولت داده که قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد اما بحثی که امروز مطرح می باشد نحوه اجرای قانون هدفمندی است.

به گزارشامروله، سید سعید حیدری طیب نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگارگروه سیاسی پایگاه خبری مغرباظهار داشت:  بحث پذیرش پروتکل الحاقی هنوز در صحن مجلس مطرح نشده است و اگر قرار بر اجرای آن باشد باید حتما رای لازم را از مجلس شورای اسلامی اخذ کند.

 

وی افزود: باید در مورد میزان اختیار دسترسی بازرس ها و کیفیت آن بحث و کارشناسی لازم صورت بگیرد که به چه ترتیبی صورت خواهد پذیرفت.


حیدری طیب ديدگاه‌ مجلس شورای اسلامی را منطبق بر ديدگاه مقام معظم رهبری دانست و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند بازرسی از مراکز نظامی را نخواهیم پذیرفت و مجلس شورای اسلامی یقینا این موضوع را رد خواهد کرد.


نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید دید پروتکل الحاقی تا چه میزان دست طرف های غربی و اروپایی را برای بازرسی ها باز می گذارد و این موضوع شامل چه مراکزی خواهد شد، آیا فقط مراکز مرتبط با برنامه هسته ای را شامل می شود و یا خواستار بازرسی از مراکز نظامی هم هستند که قطعا موضوع دوم از طرف مجلس شورای اسلامی رد خواهد شد.


وی در خصوص «اجرای داوطلبانه» پروتکل الحاقی و لزوم رای مجدد مجلس شورای اسلامی نیز اظهار داشت: قانونی که قبلا اجرای آن متوقف شده است باید با رای مجدد مجلس شورای اسلامی روند اجرایی خود را شروع کند و پروتکل الحاقی نیز همین شرایط را دارد و نمی شود با عنوان «اجرای داوطلبانه» رای مجلس را نادیده گرفت.


حیدری طیب در خصوص مطرح شدن ادعای اینکه مجلس قیمت بنزین را افزایش داده است، گفت: قانون هدفمند کردن یارانه ها اختیار را به دولت داده که قیمت حامل های انرژی را افزایش دهد اما بحثی که امروز مطرح می باشد نحوه اجرای قانون هدفمندی است.


وی در خصوص افزایش قیمت ناگهانی و یک شبه بنزین توسط دولت بدون اطلاع رسانی عمومی گفت: چگونگی اجرایی کردن قانون هدفمندی یارانه در اختیار دولت است و بستگی به کیفیت مدیریت دارد که چگونه قانونی را اجرایی کند که کمترین تبعات را در سطح جامعه داشته باشد و کیفیت مدیریت ربطی به مجلس شورای اسلامی ندارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد