مدیرعامل آبفای استان:

کرمانشاه 1200 لیتر در ثانیه کمبود آب دارد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 285290|11:21 - 1394/03/31
نسخه چاپی
کرمانشاه 1200 لیتر در ثانیه کمبود آب دارد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: اکنون میانگین مصرف آب توسط هر مشترک حدود 170 لیتر در شبانه‌روز است که از میزان استاندارد 20 لیتر بیشتر است.

به گزارشامروله،منصور کیاور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به آغاز روزهای گرم سال، افزود: اکنون میانگین مصرف هر مشترک ما حدود 170 لیتر در شبانه روز است که تا 240 لیتر در شبانه روز هم افزایش پیدا خواهد کرد.


وی ضمن جدی خواندن کمبود آب در کرمانشاه، یادآوری کرد: 1200 لیتر در ثانیه در کرمانشاه کمبود آب داریم که اگرچه قرار است از طریق طرح بلندمدت آبرسانی به شهر کرمانشاه از سد گاوشان تامین شود، اما هنوز به طور کامل اجرایی نشده‌ است.

به گفته این مسئول این شرایط نشان می‌دهد باید در مصرف آب خصوصا در فصل گرما دقت بیشتری داشته باشیم، وگرنه کمبود آب جدی‌تر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمانشاه با بیان اینکه سیاست ما مبنی بر جیره‌بندی آب نیست، این امر را نیازمند مشارکت خود مردم نیز دانست.

کیاور در خصوص قطعی و افت فشاری که در برخی از مناطق شهر رخ می‌دهد، یادآوری کرد: در چند روز اخیر در مناطق جنوب شهر کرمانشاه جابجایی خط لوله 600 را داشتیم که سر راه تقاطع ده‌مجنون بود و باید جابجا می‌شد و این امر باعث شد ساکنان مناطق وکیل‌آقا، کسری، زیباشهر، بازرگانی، شریعتی، سعدی، خیام و ... با مشکل قطعی و افت فشار مواجه شوند که البته از قبل اطلاع‌رسانی شده بود.

وی اظهار کرد: ما اکنون در کرمانشاه 1600 کیلومتر شبکه آب داریم که از این عدد 1300 کیلومتر آن عمر بالای 35 سال و 400 کیلومتر عمر بالای 50 سال دارد.

به گفته این مسئول این فرسودگی خطوط می‌تواند گاهی منجر به شکستگی و اختلال در آبرسانی شود.

کیاور با اشاره به وجود پنج ایستگاه پمپاژ آب در کرمانشاه، گفت: در این پنج ایستگاه نیز ممکن است گاهی اختلالاتی رخ دهد که باعث قطعی و افت فشار شود.