رئیس اداره امور آزمایشگاه های محیط زیست استان کرمانشاه:

کرمانشاه امسال۱۷روزهوای ناسالم داشت/ منشا۹۰ درصدریزگردهاخارجی است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 285293|11:28 - 1394/03/31
نسخه چاپی
کرمانشاه امسال۱۷روزهوای ناسالم داشت/ منشا۹۰ درصدریزگردهاخارجی است
کرمانشاه- رئیس اداره امور آزمایشگاه های محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در سه ماهه اول امسال هوای استان ۱۷ روز در وضعیت ناسالم و غیر استاندارد بوده است.

به گزارشامروله،سعید دزفولی نژاد در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: استان کرمانشاه از ابتدای سال جاری تا کنون ۱۷ روز هوای غیر استاندارد داشته که از این میزان ۱۶ روز در وضعیت هشدار و یک روز نیز وضعیت بحرانی بوده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد ریزگردهایی که به هوای استان وارد می شوند منشا خارجی دارد، افزود: کشورهایی مانند عراق، عربستان، سوریه، اردن و بخشی از کشور کویت منشا خارجی این ریزگردها هستند.

دزفولی نژاد خاطر نشان کرد: منشا داخلی این ریزگردها نیز عمدتا از مناطق بیابانی استان های سیستان و بلوچستان و خوزستان سرچشمه می گیرد.

وی یادآور شد: هوای استان کرمانشاه در سال گذشته مجموعا ۲۲ روز در شرایط ناسالم بود اما طی سه ماهه امسال ۱۷ روز هوای استان غیر استاندارد بوده است.

رئیس اداره امور آزمایشگاه های محیط زیست استان کرمانشاه، در ادامه گفت: در حال حاضر ۱۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان داریم که ۱۴ ایستگاه در مرکز استان و ۵ ایستگاه دیگر نیز در شهرستان های اسلام آباد غرب، پاوه، سرپلذهاب، قصرشیرین و کنگاور قرار دارند.

دزفولی نژاد افزود: از مجموع ۵ ایستگاه در شهرستان های استان، سه ایستگاه در سال جدید نصب و راه اندازی شده که نیاز به برنامه ریزی و تمرکز بیشتری دارند.

وی در خصوص راهکارهای مقابله با پدیده گرد و غبار و ورود ریزگردها به هوای استان نیز اظهار داشت: باید در اطراف شهرها بویژه شهرهای شهرستان قصرشیرین از جمله سومار و نفت شهر یک کمربند سبز ایجاد شود.

این مسئول با تاکید بر حفظ و گسترش کمربند سبز در استان، خاطر نشان کرد: با استفاده از آب سراب ها باید در راستای افزایش فضای سبز اقدام شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد