مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه مطرح کرد

حمایت از مساجد منتخب در طرح مسجدمحوری صحنه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 285294|11:32 - 1394/03/31
نسخه چاپی
حمایت از مساجد منتخب در طرح مسجدمحوری صحنه
مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه از اجرای طرح مسجدمحوری در این شهرستان و حمایت از مساجد منتخب در این طرح خبر داد.

به گزارشامروله،سید حسین سیدسامعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صحنه از انجام طرح مسجدمحوری در شهرستان صحنه خبر داد و اظهار کرد: سه مسجد شهرستان صحنه در طرح مسجدمحوری انتخاب و از حمایت‌های لازم بهره‌مند شدند.

وی برخورداری از امام جماعت دائم، فعال و تأثیرگذار، قابلیت راه‌اندازی کتابخانه مناسب، دارا بودن کانون مذهبی، مناسب بودن وضعیت فیزیکی و ظاهری به‌ویژه بهداشت مسجد را از ویژگی‌های مسجدمحوری دانست.

سیدسامعی دارا بودن هیئت مذهبی، مهیا بودن زمینه حضور خواهران در برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلف مسجد، دارا بودن مکان مناسب برای برگزاری کلاس‌های قرآنی و آموزشی را از دیگر مشخصه‌‌های مسجد محوری منتخب دانست.

این مسئول هدف از انتخاب مساجد محوری را الگوسازی مساجد شاخص و محوری عنوان کرد و تصریح کرد: در این طرح مساجدی که در انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی از توانایی بالایی برخوردار هستند معرفی و حمایت می‌شوند.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه با بیان اینکه مساجد نقش مهمی در تعالی انسان‌ها دارند، خاطرنشان کرد: مسجد به‌‌عنوان مهم‌ترین پایگاه عبادی و فرهنگی در تحقق و تثبیت فرهنگ دینی در جامعه نقش بسزایی ایفا می‌کند.

وی بر لزوم حمایت مسئولان از مساجد تاکید کرد و افزود: اهمیت مسجد در رشد انسان و ایجاد فضای مناسب برای جوانان لزوم تلاش متولیان حوزه فرهنگ جامعه را نسبت به اعتلای جایگاه رفیع این مکان مقدس مضاعف می‌کند.

سیدسامعی بیان داشت: 80 مسجد در شهرستان صحنه وجود دارد که اکثر آن‌ها بسیار فعال هستند که انجام طرح‌های حمایتی در فعالیت‌های آن‌ها نقش بسزایی دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد