فارس گزارش می‌دهد

برنامه‌های معنوی ماه رمضان در مسجد حاج شهبازخان کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 285324|11:10 - 1394/04/01
نسخه چاپی
برنامه‌های معنوی ماه رمضان در مسجد حاج شهبازخان کرمانشاه
اقامه نماز جماعت، سخنرانی، مداحی، عزاداری شهادت حضرت علی(ع)، احیای شب‌های قدر، جزءخوانی قرآن کریم و نماز عید فطر به مناسبت ماه رمضان در مسجد حاج شهبازخان شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

به گزارشامروله، برنامه‌های معنوی از قبیل اقامه نماز جماعت، سخنرانی چهره‌های برجسته مذهبی، مداحی، عزاداری شهادت حضرت علی(ع)، احیای شب‌های قدر، جزءخوانی قرآن کریم و نماز عید فطر به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد حاج شهبازخان شهر کرمانشاه برگزار می‌شود.

بر اساس گزارش فارس، این برنامه‌ها با حضور مسئولان، جوانان، کسبه و بازاریان، طلاب و روحانیان و اقشار مختلف مردم متدین کرمانشاه انجام می‌پذیرد.

مراسم سخنرانی حجت‌الاسلام ظهیری، استاد حوزه و دانشگاه به‌مناسبت قرا رسیدن ماه مبارک رمضان در مسجد حاج شهبازخان برگزار می‌شود.

بر اساس این گزارش، مراسم مذکور در نیمه نخست ماه مبارک رمضان ادامه پیدا می‌کند و نماز جماعت ظهر و عصر نیز اقامه خواهد شد.

مردم متدین کرمانشاه در نیمه دوم ماه مبارک رمضان در مسجد حاج شهبازخان شهر کرمانشاه پای منبر و سخنرانی آیت‌الله حسن ممدوحی، عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و نماینده مجلس خبرگان رهبری خواهند نشست.

مراسم احیای شب‌های قدر در مسجد حاج شهبازخان از ساعت 22 برگزار می‌شود و در روز شهادت حضرت علی(ع) نیز حرکت دسته عزاداری از ساعت 11 صبح انجام می‌گیرد.

نماز مغرب و عشاء در این مسجد به امامت آیت‌الله شیخ مصطفی علما، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه اقامه شده و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در این ایام به مداحی می‌پردازند.

انجام مراسم جزءخوانی قرآن کریم هر روز پس از سخنرانی در این محل در نظر گرفته شده و سجاد پروینی، مهدی معنوی و وحید باقری قاریان برجسته این مراسم معنوی هستند.

گفتنی است، نماز باشکوه عید فطر نیز ساعت 7.30 صبح اقامه خواهد شد.