اختصاص 70 میلیارد ریال برای "احیا و تعادل بخشی دشت‌ها" در کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 285366|11:45 - 1394/04/02
نسخه چاپی
اختصاص 70 میلیارد ریال برای "احیا و تعادل بخشی دشت‌ها" در کرمانشاه
مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه از اختصاص بیش از هفتاد میلیارد ریال اعتبار برای احیاء و تعادل‌بخشی دشت‌های استان و جبران کمبود آب‌های زیرزمینی خبر داد.

به گزارشامروله،مهندس کیاست امیریان به مناسب هفته صرفه‌جویی در مصرف آب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: امروز بحث آب آنقدر در کشور جدی شده که طی دو سال اخیر یازده جلسه شورای حفاظت از آب به ریاست رئیس جمهور در کشور برگزار شده که تعداد این جلسات از ابتدای تاسیس جمهوری اسلامی تا دو سال پیش 18 جلسه و از دو سال پیش تاکنون یازده جلسه بوده که بیانگر اهمیت حفظ منابع آبی و اهتمام دولت‌ به این موضوع است.


وی با بیان اینکه این جلسات در استان‌ها نیز به ریاست استاندار تشکیل می‌شود، از تشکیل سه جلسه شورای حفاظت آب به ریاست استاندار در کرمانشاه خبر داد و خاطرنشان کرد: این شورا در شهرستان‌های استان نیز به ریاست فرمانداران تشکیل می‌شود.
 
امیریان افزود: نتیجه این جلسات در نهایت منجر به تعریف 15 پروژه در قالب طرح " احیا و تعادل بخشی دشت‌ها" شد که از ابتدای امسال در تمام استان‌های کشور اجرایی می‌شود.
 

به گفته این مسئول از این 15 پروژه، یازده پروژه در حوزه وزارت نیرو و مابقی در حوزه سایر بخش‌ها مانند جهاد کشاورزی، محیط زیست و ... است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه پر کردن چاه‌های غیرمجاز، مجهز کردن چاه‌ها به کنتور هوشمند، خرید چاه‌های کم‌بازده و پرمصرف از کشاورزان، فرهنگ سازی و آگاهی بخشی و ... را از جمله این پروژه ها برشمرد.

امیریان این طرح را طرحی 10 ساله دانست که قرار است به تدریج کسری مخازن آب زیرزمینی در دشت‌های کشور را جبران کند.

وی ادامه داد: در استان کرمانشاه نیز مانند سایر استان‌های کشور این 15 پروژه در دست اجرا است.

امیریان سهم بودجه‌ای که برای اجرای طرح احیاء و تعادل‌بخشی دشت‌ها برای کرمانشاه در سال جاری در نظر گرفته شده را حدود هفتاد میلیارد ریال اعلام کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با بیان اینکه هر استانی بر اساس اولویت‌های معضل آبی که دارد این بودجه را تقسیم می‌کند، تصریح کرد: مهمترین مشکل ما در کرمانشاه حفر چاه‌های غیرمجاز است که عمده این بودجه را به مقابله با این چاه‌ها اختصاص خواهیم داد.
 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد