معاون استاندار کرمانشاه:

مناسب سازی اماکن اداری و عمومی برای جانبازان ضروری است

سرویس: اجتماعیکد خبر: 285403|11:24 - 1394/04/03
نسخه چاپی
مناسب سازی اماکن اداری و عمومی برای جانبازان ضروری است
معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: مناسب سازی فضای اداری و اماکن عمومی برای دسترسی آسان معلولین و جانبازان ضروری است.

به گزارشامروله،  به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، مجتبی نیک کردار در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی استان کرمانشاه، اظهار داشت: شهرداری یک بودجه فرهنگی چشمگیر دارد و چه کاری بهتر از اینکه با مناسب سازی پارک های سطح شهر زمینه ای را فراهم کنیم تا جانبازان و معلولان همانند دیگر شهروندان از این مجموعه ها استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه با صرف بودجه اندکی می توان بسیاری از پارک ها را مناسب سازی کرد در ادامه عنوان کرد: در پارک های منطقه ای و پر رفت و آمد ضرورت ایجاد مسیر دسترسی ویژه و همچنین یک سرویس بهداشتی مخصوص جانبازان و معلولین احساس می شود که این کار به زودی انجام خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه مناسب سازی ادارات استان را یکی دیگر از برنامه های در دست اقدام عنوان کرد و گفت: ادارات دولتی موظف هستند طی یک ماه آینده راه دسترسی استاندارد جانبازان و معلولین به این مجموعه ها را ایجاد کنند و همچنین با اختصاص یک میز خدمت زمینه دسترسی آسان این عزیزان به بخش های مختلف مدیریتی از طریق تلفن را فراهم کنند.

نیک کردار همچنین اظهار کرد: بانک هایی که در مکان های پرمراجعه قرار دارند نیز باید این مناسب سازی ها را انجام دهند. همچنین از محل بودجه ای که برای تعمیرات مساجد اختصاص یافته، اولویت با مناسب سازی است.

مسئولین مشکلات جانبازان را درک کنند

در دنباله این نشست مشاور عالی استاندار گفت: این مملکت در اصل متعلق به جانبازانی است که با رشادت ها و ایثارگری های خود آن را حفظ کرده اند و حال تنها به صورت امانت دست مدیران است.

جعفر همتی در ادامه عنوان کرد: متأسفانه مسئولین روی ویلچر ننشسته اند تا وضعیت و مشکلات یک جانباز را درک کنند و از نزدیک ببینند یک جانباز قطع نخاع چگونه کارهای روزمره اش را انجام می دهد.

مسئول هماهنگی امور ایثارگران استان در ادامه خاطر نشان کرد: اگر مسئولین این مشکلات را از نزدیک لمس کرده باشند در هر پروژه ای سعی خواهند کرد مناسب سازی های لازم را برای دسترسی آسان معلولین و جانبازان انجام دهند.

وی افزود: متأسفانه شهرداری در برخی پارک ها رمپ های غیر استانداری ایجاد کرده که جانبازان امکان استفاده از آن ها را ندارند. لازم است در این زمینه با کارشناسان بنیاد شهید و بهزیستی هماهنگی داشته باشند تا سازه ها از استاندارد لازم برخوردار باشند.

مشاور عالی استاندار در ادامه از آمادگی مدیریت ارشد استان برای انجام هرگونه همکاری در زمینه روند مناسب سازی خبر داد.