بهار کرمانشاه 18 روز خاکی بود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 285404|11:25 - 1394/04/03
نسخه چاپی
بهار کرمانشاه 18 روز خاکی بود
رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان کرمانشاه گفت: در بهار امسال هوای کرمانشاه 18 روز خارج از شرایط استاندارد بود.

به گزارشامروله،سعید دزفولی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: در بهار امسال در فروردین ماه هفت روز شرایط هشدار، در اردیبهشت هشت روز شرایط هشدار و در خرداد دو روز شرایط هشدار و یک روز شرایط اضطرار را تجربه کردیم.


وی با اشاره به افزایش روزهای همراه با غبار دز بهار امسال، ادامه داد: بهار سال گذشته تنها 10 روز هوای غیراستاندارد داشتیم.

به گفته این مسئول در بهار سال گذشته در فروردین یک روز اضطرار، در اردیبهشت دو روز هشدار و در خرداد هفت روز هشدار داشتیم.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های محیط زیست استان کرمانشاه دلیل افزایش گرد و غبار در هوای کرمانشاه را تقویت چشمه‌های گرد و خاک به دلیل کمبود بارندگی دانست و تاکید کرد: بخش قابل توجهی از ذرات معلق که وارد استان ما می‌شود، منشاء خارج از کشور دارد.

دزفولی‌نژاد همچنین از وجود 9 ایستگاه سنجش آلودگی هوا در استان خبر داد که اکنون تعدادی از آنها فعال نیستند.

وی افزود: از این تعداد چهار ایستگاه در شهر کرمانشاه و پنج ایستگاه دیگر در شهرستان‌های اسلام‌آبادغرب، سرپل‌ذهاب، قصرشیرین، کنگاور و پاوه واقع شده ‌است.

رئیس اداره امور آزمایشگاه‌های محیط زیست کرمانشاه معتقد است: در شرایط کنونی بهترین راه این است که با دریافت اطلاعات از این ایستگاه‌ها، در صورت وجود ریزگردها در هوا مردم را نسبت به آن آگاه کنیم تا اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند و تا حد امکان در معرض گرد و غبار قرار نگیرند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد