رئیس اداره امور آزمایشگاه های محیط زیست استان کرمانشاه:

آلودگی هوای کرمانشاه از نقطه بحران رد شد/ اولین روز بحرانی درسال ۹۴

سرویس: اخبار استانکد خبر: 285429|12:48 - 1394/04/04
نسخه چاپی
آلودگی هوای کرمانشاه از نقطه بحران رد شد/ اولین روز بحرانی درسال ۹۴
رئیس اداره امور آزمایشگاه های محیط زیست استان کرمانشاه، از رسیدن میزان آلودگی هوای کرمانشاه به نقطه بحرانی خبرداد و گفت: این اولین روز بحرانی است که استان در سال ۹۴ تجربه می کند.

به گزارشامروله، سعید دزفولی‌نژاد از آلودگی شدید هوای کرمانشاه طی ساعت ۲۴ شب گذشته تا ۸ صبح امروز خبرداد.

 

وی تصریح کرد: از اواخر نیمه شب گذشته شاهد بروز یک توده به داخل استان بودیم که باعث آلودگی شدید هوا شد.

 

رئیس اداره امور آزمایشگاه های محیط زیست استان کرمانشاه، افزود: براساس دیتاهایی که از ایستگاه های سنجش کیفی هوا دریافت کردیم از ۲۴شب گذشته تا ۸ صبح امروز میانگین غلظت آلودگی هوا ۷۱۰ میکرو گرم بر متر مکعب هوا بوده است.

 

دزفولی‌نژاد تصریح کرد: این میزان بیش از ۴ برابر حد استاندارد بود و بیانگر وضعیت بحران است.

 

وی گفت: این شرایط بحرانی اولین شرایط بحرانی در سال ۹۴ است اما به طور دقیق تر برای بیان اینکه در شرایط بحرانی به سر می بریم یا نه باید میانگین ۲۴ ساعت غلظت آلاینده ها را در نظر گرفت.

 

رئیس اداره امور آزمایشگاه های محیط زیست استان کرمانشاه یادآور شد: اما در مجموع دیتاهای هشت ساعته از ۱۲ شب گذشته تا ۸ صبح امروز شرایط بحرانی را نشان می دهد.

 

وی گفت: معمولا PSI یا شاخص آلودگی اگر از ۳۵۰ تجاوز کند بیانگر حالت بحرانی است و در مورد غلظت نیز میانگین میزان غلظت باید حداقل از ۴۶۰ میکرو گرم بر متر مکعب هوا بیشتر باشد که بتوان آن را بحرانی دانست.

 

دزفولی نژاد از سیر نزولی غلظت ریزگردها خبرداد و گفت: پیش بینی می شود تا غروب امروز این توده رو به کاهش رفته و از غلظت آن کاسته شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد