گزارش

خیابان هایی که پیست اتومبیل رانی شده اند/ لزوم مدیریت هیجان هایی دردسر ساز

سرویس: اجتماعیکد خبر: 285637|11:56 - 1394/04/11
نسخه چاپی
خیابان هایی که پیست اتومبیل رانی شده اند/ لزوم مدیریت هیجان هایی دردسر ساز
رالی درسطح خیابان های شهرستان سرپلذهاب آنهم در ساعات پایانی شب یکی از معضلات و مشکلاتی که در این شهرستان به چشم می خورد.

به گزارشامروله، به نقل از  بازی دراز، متاسفانه چند صباحی است که در ساعات پایانی شب خیابان های شهرستان سرپلذهاب به محل مسابقات رالی جوانان تبدیل شده است که علاوه بر آلودگی صوتی، امنیت جانی سرنشینان خودروها و افراد دیگر را نیز به خطر می اندازند.

 

 

اجرای حرکات نمایشی که بخشی از هیجانات روحی جوانان به شمار میرود، این روزها به امری عادی در برخی از خیابان های شهرستان سرپلذهاب تبدیل شده است و خیابان ها هر شب محل حضور جوانانی است که با خودروهایی با مدل های مختلف در حال کورس گذاشتن با هم و ایجاد سر و صداهای ناهنجار با خودروهای خود هستند.

 

 

متاسفانه چنین مسابقاتی آنهم در خیابانهای شهر، منجر به رخ دادن حوادث زیادی شده است که طی آن چندین نفر در دم جان خود را از دست داده و برخی دیگر به شدت مجروح شده اند.  بارها در سایت خبری بازی دراز خبر چنین حوادث تلخ و ناگواری منتشر شده اما هیچ گونه واکنش مؤثری مبنی برساماندهی و مدیریت صورت نگرفته است.

 

 

 

امیری یکی از همشهریان سرپل ذهابی است که بارها و بارها شاهد رالی در خیابان های سطح شهر بوده است، در این خصصو می گوید: بارها شاهد چندین تصادف هایی بوده ام که حتی بعضی از آنها منجر به مرگ و نقص عضو افراد شده است. متاسفانه این افراد حادثه جو با به خطرانداختن جان خود و سایر افراد بی گناه آسایش و آرامش را از همشهریان سلب کرده اند.

 

لزوم همکاری مردم با پلیس

 

با وجود اینکه پلیس با این گونه افراد برخورد می کند اما به نظر می رسد پلیس به تنهایی نمی تواند به تمامی خیابان های شهر احاطه کامل داشته باشد و مقابله با چنین افراد خاطی نیازمند همکاری همشهریان پلیس و سایر دستگاه های مرتبط است.

 

 

خانم رضایی یکی دیگر از شهروندان سرپل ذهابی می گوید: من یک مادرم و از اینکه می بینم پسر جوانم با دیدن چنین حرکات نمایشی که توسط این رانندگان غیر حرفه ای و آن هم درخیابان های سطح شهر به وجد می آید و راغب شده است به دیدن اجرای حرکات نمایشی خطرناک آنها در شب برود نگران هستم لذا از تک تک مسئولین تقاضا دارم که هر چه سریعتر با این افراد برخورد نمایند.

 

 

تفریح و سرگرمی خطرناک این جوانان معضلی برای شهرستان سرپل ذهاب به شمارمی رود و در حال حاضر یکی از مواردی است که باید بطور جد با آن برخورد شود.

 

 

اکنون این سوال پیش می آید که چه ارگانی باید پاسخگو باشد و اقدامات لازم و پیشگیرانه را برای رفع این مشکل انجام دهد تا هرشب شاهد این رالی مرگبار در سطح خیابانهای شهرستان نباشیم.

 

 

در همین خصوص سرهنگ علی کریمی در گفتگو با خبرنگار ما اذعان داشت: متاسفانه مدتی است که این رالی از سوی تعدادی از جوانان در سطح خیابان های شهرستان برگزار می شود و نیروهای ما به محض اطلاع تمامی تلاش خود را به کار می گیرند تا هر چه سریعتر به محل مسابقه برسند.

 

 

 

 

فرمانده نیروی  انتظامی سرپلذهاب در ادامه افزود: نکته ای که از همه مهمتر است این است که نیروهای پلیس به تنهایی قادر به سرکشی از تک تک خیابان های شهر نیستند و باید همشهریان گرامی به محض مشاهده ما را خبردار نمایند.

 

 

کریمی با ابراز گلایه از همشهریانی که خود مشوق چنین افراد خاطی هستند، گفت: متاسفانه برخی از همشهریان با مشاهده چنین رالی مرگباری و با حضور در خیابان ها و تشویق رانندگان خاطی باعث می شوند که چنین افرادی به کار خود ادامه دهند، غافل از اینکه هم جان خود را به خطر می اندازند و هم سرنشینان خودروها را به کام مرگ خواهند کشید.

 

 

 نکته حائز اهمیت توجه والدین به فرزندان خود است تا بتوان هیجانات دوران جوانی آنان را به شکل صحیح کنترل کرد و با چنین مسابقات مرگباری شاهد هیچ گونه حادثه ناگواری نباشیم. البته چنانچه مکان مناسبی برای مسابقات اتومبیل رانی جوانان در نظر گرفته شود از تجمع آنها در خیابان های شهر آن هم در ساعت استراحت همشهریان جلوگیری خواهد شد که این مهم با همکاری مسئولین و دستگاههای ذیربط محقق خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد