مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه

۷۰ درصد از کالاهای صادراتی از کرمانشاه استاندارد اجباری دارد‌

سرویس: اجتماعیکد خبر: 285641|12:04 - 1394/04/11
نسخه چاپی
 ۷۰ درصد از کالاهای صادراتی از کرمانشاه استاندارد اجباری دارد‌
مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه گفت: به‌صورت میانگین ۷۰ درصد از کالاهای صادر شده از مرزهای استان کرمانشاه به کشور عراق دارای استاندارد اجباری هستند.

به گزارشامروله، به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان کرمانشاه، محمودرضا نیازی اظهار داشت: در سه ماه امسال بیش از 920 هزار و 636 تن کالا از مرزهای استان کرمانشاه به مقصد عراق صادر شد که این کالاها با نظارت کارشناسان مستقر در گمرکات پاوه، پرویز‌خان، خسروی و شهرستان قصر شیرین دارای مقرارت استاندار اجباری بوده‌اند.

 

مدیرکل استاندارد استان کرمانشاه با بیان اینکه در راستای نظارت بر کالاهای صادراتی و وارداتی در سه ماهه نخست امسال در بخش صادرات 98 فقره مجوز صدور کالا صادر شد، افزود: این مجوز صدور کالا در زمینه‌های مختلف صنعت از جمله صنایع غذایی و کشاورزی، فرآورده‌های نفتی، قیر طبیعی و مخلوط‌های قیری صنایع شیمیایی و پلیمری، صنایع ساختمانی و نساجی بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه در سه ماه نخست امسال بیش از 900 هزار تن کالا با نظارت استاندارد از مرزهای استان کرمانشاه صادر شده است، گفت: در بخش واردات در مدت مذکور نیز 75 مورد مجوز ورود برای 14 هزار و 400 تن کالا صادر شده است.

 

نیازی پیرامون کالاهای وارداتی به استان کرمانشاه گفت: این کالاها به‌صورت عمده شامل آلیاژ آلومینیوم به‌صورت کار نشده، فرآورده‌های نفتی اعم از واردات قطعی و یا ترانزیت، مواد اولیه شیمیایی مورد نیاز واحدهای تولیدی استان و محصولات کشاورزی هستند.

 

وی با اشاره به اینکه استان کرمانشاه دارای 180 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است، عنوان کرد: بیش از 55 درصد کل کالاهای صادراتی کشور از مبادی رسمی استان در گمرکات پرویزخان، خسروی و پاوه انجام می‌شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد