معاون استاندار کرمانشاه مطرح کرد:

ضرورت توجه بیشتر به مقوله گردشگری در استان کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 285644|12:09 - 1394/04/11
نسخه چاپی
ضرورت توجه بیشتر به مقوله گردشگری در استان کرمانشاه
معاون استاندار کرمانشاه گفت: کرمانشاه در حوزه گردشگری از قابلیت های فراوانی برخوردار است و با توجه به درآمدزایی این حوزه باید تمرکز بیشتری بر روی آن داشته باشیم.

به گزارشامروله،  هدایت حاتمی شامگاه چهارشنبه در نوزدهمین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که در محل سالن جلسات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: مجموعه فعالان اقتصادی چه در حوزه دولتی و چه خصوصی باید بصورت کلان برنامه ریزی کنند تا نگاه های جدید مطرح شده و همچنین عیب و ایرادهای بدنه اقتصادی مشخص و مطرح شود.

 

وی با اشاره به اهمیت صنعت گردشگری در دنیای امروزی، افزود: از آنجایی که ثروت آفرینی و درآمدزایی برای استان کرمانشاه از اهمیت زیادی برخوردار است ضرورت دارد که بر مقوله گردشگری توجه و تمرکز بیشتری داشته باشیم.

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کرمانشاه بر لزوم ایجاد نظم میان کمیته های کارشناسی و کارگروه ها تاکید کرد و گفت: ما در برخی عرصه ها احساس مسئولیت می کنیم و در عرصه های دیگر بی توجهی و موازی کاری داریم که لازم است حرکت خوشه ای در این کارگروه ها آورده شود چرا که نفس خوشه سازی، هم افزایی بوده و امیدواریم نهادینه شود.

 

در ادامه مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، صنایع دستی و رشته های بومی را از عمده ظرفیت های استان در راستای اشتغالزایی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۳۳ رشته بومی در استان در حال فعالیت هستند.

 

علی فعله گری از آمادگی سه هزار گیوه باف در استان برای خوشه ای شدن خبر داد و افزود: در زمینه ابزار آلات فلزی نیز بالغ بر دو هزار نفر شناسایی شده اند که درصورت خوشه ای شدن می توانند موفق تر از استان زنجان عمل کنند.

 

وی ادامه داد: از سوی دیگر مطالعات ساخت سازهای چوبی، ارغوان بافی و نمد بافی نیز آغاز شده است و برای تشکیل خوشه نیازمند اعتبارات ملی هستیم.

 

وی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه سهم قابل توجهی به بخش گردشگری اختصاص داده شده است و از آنجا که مهمترین منابع جذب گردشگر در استان ها آثار تاریخی است و کرمانشاه از این نظر رتبه دوم کشور را در اختیار دارد نباید از این منابع فاصله بگیریم.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان از فعالیت ۲۰۰ واحد فعال گردشگری در کرمانشاه خبر داد و تصریح کرد: برای جذب گردشگر به توسعه واحدهای گردشگری نیازمندیم که تشکیل یک خوشه بزرگ و یا کنسرسیوم می تواند مثمر ثمر باشد.