اصغر سلیمانی:

مراکز نیکوکاری محله به دنبال تقویت کارکردهای اجتماعی مساجد هستند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 285700|10:33 - 1394/04/13
نسخه چاپی
مراکز نیکوکاری محله به دنبال تقویت کارکردهای اجتماعی مساجد هستند
مسوول مرکز نیکوکاری محله مسجد فاطمیه (س) کنگاور گفت: مراکز نیکوکاری محله، به دنبال تقویت کارکردهای اجتماعی مساجد و حقوق همسایگی هستند.

به گزارشامروله، اصغر سلیمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مراکز نیکوکاری محله واحدهای مردمی کمیته امداد هستند که در سطح روستاها، شهرک ها و محلات با محوریت مساجد تشکیل می شوند و فعالیت آنها برای توسعه مشارکت های مردمی با نظارت کمیته امداد است.

 

وی اظهار کرد: مرکز نیکوکاری محله مسجد فاطمیه (س) از ابتدای پاییز 93 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده که از ابتدای دی ماه 93 فعالیت ها و خدمات خود را به نیازمندان ارائه کرده است.

 

سلیمانی با اشاره به اینکه مرکز نیکوکاری محله توسط هیات عامل مدیریت می شود، بیان داشت: هیات عامل نیز از میان هیات امنای مساجد، ائمه جماعات و معتمدان محلی تشکیل می شوند.

 

وی اظهار داشت: مرکز نیکوکاری محله مسجد فاطمیه (س) 6 نفر عضو فعال هیات امناء و 118 نیروی افتخاری و امدادیار جوان و نوجوان در زمینه خدمت رسانی به نیازمندان محله فعالیت می کنند.

 

مسوول مرکز نیکوکاری محله مسجد فاطمیه (س) تصریح کرد: مرکز نیکوکاری محله ایتام و نیازمندان واقعی محله را شناسایی می کند و جمع آوری کمک های مردمی و توزیع آن میان نیازمندان با اولویت مددجویان کمیته امداد صورت می گیرد.

 

وی گفت: این مرکز بیش از 15 هزار مددجو در قالب سه هزار و 750 خانوار را زیرپوشش خدمات حمایتی خود قرار داده که نیازمندان شناسایی شده 60 خانوار تحت حمایت امداد و 12 خانوار غیرحمایت امداد هستند.

 

سلیمانی کل کمک های جمع آوری شده توسط این مرکز از ابتدای فعالیت خود را مبلغی بالغ بر 410 میلیون ریال عنوان کرد و خاطرنشان کرد: از این میزان مبلغ 160 میلیون ریال از طریق کمک های نقدی و مبلغ 250 میلیون ریال از طریق کمک های غیرنقدی جمع آوری شده است.

 

وی در پایان گفت: هم اکنون نیز مرکز نیکوکاری (با شماره حساب: 0109955211007 نزد بانک ملی شعبه مرکزی کنگاور) آماده دریافت کمک های نقدی و غیرنقدی خیرین و نیکوکاران است تا در این ماه پرخیر و برکت التیام بخش سفره ی خانوادهای نیازمند و مستحقین آبرومند باشد.

 

شهرستان کنگاور با جمعیتی افزون بر 82 هزار نفر دارای 2 شهر و 84 روستاست و در 90 کیلومتری شرق شهر کرمانشاه و در ورودی استان واقع شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد