مدیر امور باغبانی کرمانشاه:

سالانه بیش از ۲۰۰ تن آلوئه‌ ورا در كرمانشاه تولید می‌ شود

سرویس: اخبار استانکد خبر: 285719|08:17 - 1394/04/14
نسخه چاپی
سالانه بیش از ۲۰۰ تن آلوئه‌ ورا در كرمانشاه تولید می‌ شود
مدير باغبانی سازمان جهاد كشاورزی استان كرمانشاه از تولید سالانه بیش از ۲۰۰ تن گیاه آلوئه ورا در استان خبر داد.

به گزارشامروله، حمیدرضا جهانگیری اظهار داشت: سالانه بیش از ۲۰۰ تن گیاه آلوئه‌ ورا در استان كرمانشاه تولید و روانه بازار مصرف استان شده و مازاد بر نیاز نیز به نقاط مختلف كشور صادر می شود.

 

وی سطح زیر كشت گیاه آلوئه ورا در استان را حدود ۴ هكتار عنوان کرد و افزود: متوسط عملكرد گیاه دارویی آلوئه ورا حدود ۵۰ تن در هكتار است.

 

جهاگیری با اشاره به اینكه آلوئه‌ ورا گیاهی با نیاز نسبتاً دمایی بالا است، تصریح كرد: گیاه دارویی آلوئه‌ورا بومی آمریكای مركزی است كه از ژل گیاه آن محصولات متنوعی فرآوری می شود.

 

وی یادآور شد: ژل گیاه آلوئه ورا برای تولید پماد سوختگی و آرایشی و بهداشتی و تولید انواع نوشابه‌ ها مورد استفاده قرار می گیرد.

 

مدیر باغبانی سازمان جهاد كشاورزی استان كرمانشاه در ادامه افزود: گیاه آلوئه‌ورا در شهرستان‌ های گرمسیر و نیمه گرمسیری استان كشت شده و امكان افزایش سطح زیر كشت آن در این مناطق وجود دارد.

 

جهانگیری گفت: متقاضیانی كه علاقه‌مند به تولید گیاه دارویی آلوئه‌ ورا هستند می توانند با ارائه طرحی دارای توجیه اقتصادی، زمین و آب مناسب به سازمان جهاد كشاورزی مراجعه كرده و تسهیلات احداث دریافت كنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد