در اعتراض به جلب حمایت اجباری برای استاندار

خروج احزاب از شورای هماهنگی اصلاحات کرمانشاه کلید خورد/ تلاش جریان مشائیسم استانداری برای ایجاد فضای دو قطبی

سرویس: اخبار استانکد خبر: 285721|08:50 - 1394/04/14
نسخه چاپی
خروج احزاب از شورای هماهنگی اصلاحات کرمانشاه کلید خورد/ تلاش جریان مشائیسم استانداری برای ایجاد فضای دو قطبی
تلاش استانداری کرمانشاه برای جلب حمایت زوری احزاب اصلاح طلب از ابقای استاندار باعث بروز اختلاف در شورای هماهنگی اصلاحات و خورج حزب توسعه از این شورا ش

به گزارشامروله، در روزهای گذشته خبری مبنی بر احتمال اعلام حمایت معدودی از احزاب اصلاح طلب از استاندار کرمانشاه در اثر فشار و تطمیع به نقل از یکی از مشاوران سابق استانداری کرمانشاه در مرصاد منتشر شد.

 

در این خبر آمده بود که جریان مشاییسم استاندار که عمده دردسر های متوجه استاندار کرمانشاه از ناحیه این حلقه بسته  و ضد مدیریتی است، در صدد بر آمده است تا با تهدید و تطمیع، برخی از احزاب اصلاح طلب را مجبور به حمایت از استاندار کند. در حالی که همین اقدام حاشیه ساز نیز را می توان برنامه ای بر خلاف مصلحت استاندار کرمانشاه تفسیر کرد.

 

درست یک روز بعد از انتشار این خبر یکی از تشکل های اصلاح طلب که گرایشات قومیت گرایی و تفرقه افکنانه در مشی آن به چشم می خورد اعلام کرد که قرار است از استاندار کرمانشاه حمایت کنند. این در حالی بود که همین احزب چند شب قبل حاضر به خوردن یک شام با استاندار کرمانشاه نبودند.

 

در همین راستا حزب اصلاح طلب توسعه کرمانشاه و از اعضای شورای هماهنگی اصلاحات تلویحا و به شکل غیر مستقیم اعلام کرد که در اعتراض به تلاش استانداری برای جلب حمایت زورکی از احزاب اصلاح طلب، از شورای هماهنگی اصلاحات خارج شده است.

 

وب نوشت این حزب اصلاح طلب با اینکه مشخصا به دلیل خروج خود از شورای هماهنگی اصلاحات اشاره نکرده است اما بر اساس اظهار منابع آگاه تلاش روزهای گذشته برخی از ساکنین استانداری کرمانشاه برای جلب حمایت زوری و اجباری چند حزب اصلاح طلب از ابقای استاندار کرمانشاه دلیل اصلی این خروج از شوراست.

 

به گزارش منابع آگاه، یکی از معاونین استانداری کرمانشاه با دعوت برخی از احزاب اصلاح طلب به استانداری در تلاش است تا حمایت رسانه ای آنها در جهت ابقای استاندار را جلب کند. این در حالی است که تا پیش از این وقعی به خواست احزاب اصلاح طلب گذارده نمی شد و نامه تند و قجری استاندار در پاسخ به برخی درخواستهای آنان نیز آخرین تحقیر از اصلاحطلبان بوده است.

 

تحریم مراسم افظاری استانداری نیز دلیل دیگری در عدم علاقه اکثریت شورای هماهنگی اصلاحات برای حمایت از استاندار است چراکه این حمایت می تواند آنها را در مقابل افکار عمومی استان کرمانشاه قرار دهد.

 

شنیده ها حاکی از این است که برخی دیگر از احزاب اصلاح طلب به زودی از این شورا خارج می شوند.

 

این اتفاقات را می توان در راستای تلاش جریان مشائیسم استانداری برای ایجاد فضای دوقطبی در استان ارزیابی کرد.