گلدون وبلاگی ،

سخنان زیبای رهبر در مورد حقوق بشر آمریکایی/ دلیل سردرد روزه داران چیست؟

سرویس: شهرستانکد خبر: 285984|13:24 - 1394/04/24
نسخه چاپی
سخنان زیبای رهبر در مورد حقوق بشر آمریکایی/ دلیل سردرد روزه داران چیست؟
پایگاه خبری امروله : حقوق بشر یکی از مواردی است که آمریکایی ها با استفاده از آن به بسیاری از کشورهای جهان بویژه خاور میانه حمله کرده و تمام سرمایه های ملی آن را به غارت می برند.

پایگاه خبری تحلیلیامروله، بصورت دوره ای بسته ای تحت عنوان " گلدون وبلاگی " از وبلاگهای برترشهرستان صحنه تهیه و در معرض دید شما مخاطبین قرار می دهد. بی شک مطالب بسیاری زیادی در فضای وبلاگی شهرستان وجود دارد که شایسته بهترین ها هستند، لذا گلچین این مطالب به معنای نادیده گرفتن زحمات دیگر وبلاگ ها نمی‌باشد. بر این اساس تمامی وبلاگ نویسان عزیزی که مایلند مطالب آنان منتشر شود می توانند به منظور معرفی وبلاگ خود، مطالب تولیدی خود را از طریق ارسال نظر در زیر همین مطلب  ارسال آدرس وبلاک و لینک مطلب خود را ارسال نمایند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وبلاگبه نام آفریننده مهربانی هانوشت :

 

 

آمریکا و حقوق بشر دو جریان مخالف

 

 

 

 

حقوق بشر یکی از مواردی است که آمریکایی ها با استفاده از آن به بسیاری از کشورهای جهان بویژه خاور میانه حمله کرده و تمام سرمایه های ملی آن را به غارت می برند.

 

کشته شدن هزاران زن و کودک بی گناه در سوریه ، عراق ، فلسطین ، لبنان و ... نمونه ای از خیرخواهی آمریکایی برای مردم این کشور بوده است.

 

جمهوری اسلامی ایران نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم بارها مورد جنایت حقوق بشر آمریکایی قرار گرفته است به عنان مثال هدف قرار دادن  هواپیمای مسافری بمباران شیمیایی سردشت از جمله نقض حقوق بشر علیه مردم ایران می باشد.

 

کشوری که نژاد پرستی را به حد اعلا رسانده است و در سال هزاران سیاه پوست مقیم آن توسط پلیس آمریکا کشته می شود چگونه می تواند دل نگران حقوق بشر درکشورهای خاور میانه باشد.

 

 

*************************************************************************************

 

 

وبلاگنیمکت آخرنوشت :

 

جویدن ناخن نشانه چیست؟

 

 

بسیاری از کودکان عادت به جویدن ناخن دارند. بسیاری از کودکان هم انگشت های دست شان را می مکند. بسیاری از والدین فکر می کنند این رفتار ها در کودکان عادی است و جای نگرانی نیست در حالی که جویدن ناخن یا مکیدن انگشتان بعد از چند ماه اول تولد نشانه اختلالات روانی در کودکان است. در بسیاری از موارد ناراحتی های عصبی که در روان کودکان به وجود می آید، موجب چنین رفتارهایی می شود.

 

ناخن جویدن و مکیدن انگشت که در دختران شایع تر است معمولا در اثر اضطراب و نگرانی بیش از حد به وجود می آید. در واقع جویدن ناخن یا رفتارهای مشابه به طور ناخودآگاه برای پایین آوردن سطح اضطراب انجام می شود. اگر کودکان در سنین پایین این نشانه ها را داشته باشند والدین باید به دنبال علت آن باشند. یکی از مهم ترین دلایلی که موجب تشدید اضطراب در کودک می شود وضعیت آشفته خانواده است.

 

معمولا کودکان مضطرب محصول خانواده هایی هستند که اختلاف شدیدی در آن ها وجود دارد یا به دلیلی زندگی زناشویی والدین نامتعادل است. تنبیه های فیزیکی والدین هم می تواند کودک را به شدت دچار نگرانی کند. البته عوامل ساده تری مانند فیلم های خشن یا دلهره آور می توانند موجب اضطراب در کودک شوند.

 

ضمن این که باید فکری برای عامل ایجاد نگرانی در کودک بکنید. ضمن آن که فکری هم باید به حال عادت جویدن ناخن و مکیدن انگشتان دست بکنید. برای این کار بهتر است ناخن هایش را همیشه کوتاه نگه دارید. می توانید انگشت های کودک را به روغن بادام تلخ آغشته کنید.

 

 

 

************************************************************************************************

 

 

وبلاگسلامت باشیمنوشت :

 

دلیل سردرد روزه داران چیست؟

 

دلیل سردرد روزه داران چیست؟

حتما برای شما هم پیش آمده است که در زمان روزه داری دچار سردردهایی می شوید. علت این سردرد ها چیست؟

 

روزه داری و سردرد

استاد دانشکده طب سنتی دانشگاه تهران، گفت: از دیدگاه طب سنتی کمبود خواب و استراحت، کاهش قندخون در طول روزه داری، کم شدن مصرف کافئین، کاهش مصرف سیگار، کم آبی، کم خونی و مشکلات دستگاه گوارش و معده علل شایعی برای سردرد محسوب می‌شوند.

 

دکتر غلامرضا کردافشاری توصیه کرد: افراد روزه دار ساعات خواب را طوری تنظیم کنند که دچار کم خوابی آزار دهنده نشوند. در این خصوص خواب قیلوله (یعنی از حدود یک ساعت به ظهر مانده، به مدت نیم ساعت خوابیدن) اثر نشاط بخشی دارد.

 

علل شایع سردرد در ماه رمضان

وی با بیان اینکه خواب با شکم پر بلافاصله پس از سحر توصیه نمی شود، افزود: خواب با شکم پر باعث پیدایش طعم نامطبوع در دهان، احساس کسالت و سردرد و بی نشاطی می شود که البته خواب بلافاصله پس از افطار نیز صحیح نیست، اما خواب در ساعات اولیه شب توصیه می‌شود.

 

سردرد ناشی از کاهش قند خون

این استاد دانشکده طب سنتی گفت: افرادی که در طول روزه داری به علت کاهش قند خون دچار سردرد می شوند، باید وعده سحری را حتما مصرف کنند اما در این وعده از مصرف غذاها و نوشیدنی‌های حاوی مواد قندی فرآوری شده و شکر به مقدار زیاد بپرهیزند. کردافشاری افزود: مصرف قندهای سریع الجذب مثل شکر سفید، نبات، شکلات و شیرینی تهیه شده در قنادی ها باعث جذب سریع قند خون و ترشح زیاد انسولین و به دنبال آن پایین افتادن سریع قندخون می شود و در نتیجه اعتیاد به خوردن قند و شکر و شیرینی ایجاد می شود.

 

سردرد به علت کم آبی

این متخصص طب سنتی ادامه داد: عدم مصرف مایعات به مقدار کافی و بروز کم آبی به خصوص در روزهای گرم تابستان در ماه رمضان، برای افراد دچار سردرد و میگرن، باعث تشدید بیماری می‌شود که مصرف میوه‌هایی مثل خیار، هندوانه، خربزه، انگور، گلابی، سیب، به، آلبالو و زردآلو در فاصله بین افطار تا سحر توصیه می‌شود.

 

سردرد به علت کاهش مصرف کافئین

این استاد دانشکده طب سنتی یکی از مهمترین علل سردرد در طول ماه رمضان را کاهش مصرف کافئین دانست و گفت: برای جلوگیری از این امر باید افراد 2 تا 3 هفته قبل از شروع ماه رمضان مصرف چای، قهوه و مواد دارای کافئین در رژیم غذایی خود را کاهش دهند تا به تدریج به دریافت مقدار کم آن در طول ماهرمضانعادت کنند. به گفته وی؛ مصرف چای سبز بدون کافئین به جای چای سیاه در این زمینه می تواند کمک کننده باشد.

 

سردرد به علت کم خونی

کردافشاری در ادامه یکی دیگر از علل سردرد در ماه رمضان و در ماه های دیگر سال را کم خونی عنوان کرد و گفت: به بیماران دچار کم خونی توصیه می شود شربت عسل با آب جوش (بدون لیمو ترش) بعد از سحری و قبل از خواب مصرف کنند. این متخصص طب سنتی در پایان توصیه کرد: همچنین برای این بیماران در وعده‌های افطار و سحر هر بار یک لیوان شربت شیره انگور رقیق شده با آب نیز موثر خواهد بود.

 

*********************************************************************************************

 

 

وبلاگدلدادهنوشت :

 

خطوط قرمز مذاکرات باید رعایت شود

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

****************************************************************************************

 

وبلاگمطبخنوشت :

 

تهیه سالاد هفت رنگ

 

 

سالادیکی از پیش‌غذاهایی است که در بسیاری از خانواده‌ها طرفداران زیادی دارد. اگرچه برخی آن را همراه با غذا و بعضی نیز پس از غذا میل می‌کنند. با این حال، خوردن آن به عنوان پیش غذا از آن رو بهتر است که هم باعث پر شدن معده پیش از خوردن غذای اصلی می‌شود و هم در نتیجه این احساس سیری کالری زیادی روانه بدن نمی‌شود. از این رو، نقش زیادی در حفظ تناسب اندام دارد. یکی ازسالادهایی که علاوه بر این‌ها، رنگ و لعاب و تنوعی بهتری دارد و مواد مغذی مناسبی هم به بدن می‌رساند،سالادهفت رنگ است. طرز تهیه آن را در ادامه بخوانید.

 

 طرز تهیه سالاد 7 رنگ

مواد لازم :

 سیب‌زمینی آب پز شده و نگینی خرد شده : ۲ عدد متوسط
لوبیا چیتی پخته : یک پیمانه
کالباس خرد شده : ۱۰۰ گرم
پیازچه خرد شده : ۱۰۰ گرم
کاهو : یک بوته
گوجه فرنگی خرد شده : ۲ عدد
تخم‌مرغ آب پز شده : ۲ عدد
لبو : یک عدد
سرکه و روغن زیتون : یک پیمانه
نمک و فلفل : به مقدار لازم
فلفل دلمه‌ای : یک عدد

طرز تهیه :

تمام اجزا و مواد اولیه را خرد کرده، سپس سیب‌زمینی را به همراه لوبیای پخته شده داخل ظرف ریخته، به ترتیب کاهو، پیازچه، کالباس، لبو، نمک و فلفل و سرکه و روغن زیتون را به مواد اضافه کرده و مواد مخلوط شده را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید.
سپس از تخم‌مرغ آب پز شده و گوجه‌فرنگی و فلفل دلمه‌ای برای تزئین استفاده کنید.

 

 

 

 

************************************************************************************************

 

 

وبلاگحجاب دوست داشتنیمن نوشت :

 

تضمین کن ....

 

555

چه روزهای خوبیست این روزها…

دانه های سفید برف…

چقدر به چادر مشکی ام می آیند…

برف میبارد…

و من…

زیر دانه های سفیدش…

به این جمله فکر میکنم…

سیاهی تو باید سفیدی قلبم را تضمین کند…

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد