مدیرکل بنیاد شهید کرمانشاه:

استان کرمانشاه در عملیات مرصاد 545 شهید تقدیم انقلاب کرد

سرویس: اجتماعیکد خبر: 286257|11:00 - 1394/05/03
نسخه چاپی
استان کرمانشاه در عملیات مرصاد 545 شهید تقدیم انقلاب کرد
به گفته مدیرکل بنیاد شهید استان کرمانشاه بیشترین تعداد شهدای عملیات مرصاد کرمانشاهی بوده‌اند.

به گزارشامروله، حجت الاسلام هادی عسگری در آستانه پنجم مرداد سالروز عملیات غرورآفرین مرصاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، تعداد شهدای کرمانشاهی عملیات مرصاد را 545 شهید اعلام کرد و گفت: از این تعداد 247 شهید از شهدای جبهه‌ای و 298 نفر شهدای مردمی هستند که به علت بمباران‌ها به شهادت رسیده اند.

مدیرکل بنیاد شهید استان کرمانشاه گفت: بیشترین تعداد شهدای عملیات مرصاد، کرمانشاهی هستند.

عسگری با تاکید بر نقش استان کرمانشاه در عملیات مرصاد گفت: مردم کرمانشاه در عملیات مرصاد که با قصد براندازی نظام ترتیب داده شده بود، نشان دادند که با تمام وجود به آرمان های نظام وفادارند.

عسگری افزود: در عملیات مرصاد دشمنان تصور می کردند مردم از نظام خسته شده و راه برای تاخت و تاز آنها فراهم شده است، در حالیکه برخلاف تصور دشمنان بیشترین تعداد شهدای این عملیات شهدای مردمی بودند و این مهم نشان از وفاداری مردم به اسلام و انقلاب دارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم استان کرمانشاه در حماسه مرصاد بیشترین نقش را داشتند، گفت: کرمانشاهیان تنها مردمی بودند که در عملیات مرصاد با جان و مالشان به جهاد آمدند و این ویژگی بارز مردم این استان نشان از شایستگی های آنان دارد.

وی افزود: عملیات مرصاد در شرایطی از سوی دشمنان این مرز و بوم طراحی شد که دشمنان به خیال خام حمایت کرمانشاهیان پا در عرصه این عملیات گذاشته بودند و حضور مردمی کرمانشاهیان در این عملیات و رقم زدن حماسه مرصاد سبب شد تا دشمنان از کرمانشاه و کرمانشاهیان قطع امید کنند.

عسگری مرصاد را ماندگارترین و جاودانه‌ترین حماسه رقم خورده در تاریخ این مرز و بوم دانست و گفت: مردم در این عملیات به دشمنان درسی دادند که آیندگان به داشتن چنین مردمانی بر خود ببالند.