رشد 10 درصدی سالانه سرطان در کرمانشاه

سرویس: اجتماعیکد خبر: 286259|11:13 - 1394/05/03
نسخه چاپی
رشد 10 درصدی سالانه سرطان در کرمانشاه
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از رشد سالانه 10 درصدی سرطان در استان خبر داد.

به گزارشامروله، دکتر حمیدرضا شتابی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر تبدیل شدن استان کرمانشاه به قطب سیزدهم درمان سرطان در کشور گفت: در حال حاضر پیگیر اخذ مجوزها و انجام اقدامات لازم در این زمینه هستیم.

وی اظهار کرد: با تبدیل کرمانشاه به قطب سیزدهم درمان سرطان کشور، علاوه بر بیماران استان کرمانشاه، استانهای غربی کشور مانند همدان، کردستان و ایلام و حتی بیماران کشور عراق را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد.

شتابی اظهار کرد: در راستای این کار پیشنهاد داده‌ایم تا یک بیمارستان 250 تختخوابی فوق تخصصی سرطان در مجاورت بیمارستان امام خمینی(ره) کرمانشاه راه‌اندازی شود.

وی تصریح کرد: این بیمارستان شامل بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی سرطان، بخش شیمی درمانی، رادیوتراپی و گامانایف می‌باشد.

شتابی در خصوص ضرورت ساخت این بیمارستان، اظهار کرد: استان کرمانشاه به عنوان قطب درمانی غرب کشور بیماران استانهای غربی و حتی کشور عراق را پوشش می‌دهد و این امر می‌طلبد تا اقدامات جدی در راستای تقویت تجهیزات و ساختارهای درمانی این استان صورت گیرد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: از طرف دیگر با توجه به رشد سالانه 10 درصدی سرطان در استان، حتما ایجاد یک بیمارستان ویژه بیماران سرطانی جهت رفع نیازهای استان ضروری است.

شتابی اظهار کرد: در صورت موافقت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ساخت این بیمارستان و تامین اعتبار لازم برای آن، کار ساخت بیمارستان سرطان در استان آغاز می‌شود.