مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان:

سرانه آرد روستائیان مناسب است اما برای عشایر جوابگو نیست/ دلالان عامل اصلی مشکلات

سرویس: اخبار استانکد خبر: 286296|12:02 - 1394/05/04
نسخه چاپی
سرانه آرد روستائیان مناسب است اما برای عشایر جوابگو نیست/ دلالان عامل اصلی مشکلات
مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: سرانه آرد روستاییان به صورت 100٪ جوابگوی نیاز آنها است اما این میزان جوابگوی نیاز عشایر نیست.

به گزارشامروله،  مظفر رحمت آبادی در گفتگو با خبرنگار ریوار اظهار داشت: میزان سرانه آرد روستائیان که به ازای هر نفر 8 کیلوگرم در طول یک ماه است به صورت کامل جوابگوی نیاز آنهاست  بطوری که در برخی مناطق این سهمیه استفاده نمی شود و حتی به صورت قاچاق هم خرید و فروش می شود.

 

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه  گفت: البته در برخی از روستاهای دور افتاده و محروم کم بودن سرانه آرد واقعاً به چشم می خورد اما در خیلی از روستاهای استان با ساخت نانوایی، زمینه برای سوء استفاده برخی افراد در جهت تهیه نان مورد نیاز خود از این نانوایی ها و فروش آرد سهمیه ای خود به صورت قاچاق فراهم شده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیشترین قاچاق استان در مناطق روستایی اتفاق می افتد خاطر نشان کرد: خیلی از روستاهای استان سهمیه خودشان رو به صورت خام پز از ما به صورت یک یا دو ماه در میان دریافت می کنند اما زمانی که روستای همجوارشان نانوایی داشته باشد، نیاز خود را از آنجا تأمین کرده و سهمیه خود را میفروشند.

 

وی تصریح کرد: اگر این مسائل را در کنار هم قرار دهیم به این اطمینان میرسیم که سرانه آرد روستائیان به اندازه کافی است.

 

به دنبال کوتاه کردن دست دلالان و واسطه ها هستیم

 

مظفر رحمت آبادی در بخش دیگری از این گفتگو به تلاش برای کوتاه کردن دست دلالان و واسطه ها در توزیع آرد بین روستائیان اشاره داشت و گفت: برای اینکه بتوانیم مشکل آرد را در مناطق روستایی و محروم حل کنیم طرحی را که به موجب آن کار توزیع بر عهد اداره کل امور عشایری استان قرار می گیرد ارائه کرده ایم که به حمدالله از طرف استانداری هم به صورت جدی موضوع پیگیری می شود و این طرح باعث از بین رفتن واسطه ها می شود.

 

وی گفت: یکی از مشکلاتی که همیشه در حوزه توزیع آرد وجود داشته است همین موضوع واسطه ها بوده که متأسفانه در توزیع آرد سهل انگاری کرده و باعث تضییع حقوق مردم روستاهای محروم شده اند.

 

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: در نظر داریم که تمام عوامل توزیع را تحت نظر امور عشایری قرار دهیم و با توجه به ناوگانی که در این مرکز وجود دارد می توانیم راحت تر به روستاهایی که آرد بیشتری نیاز دارند ارائه خدمت کنیم و دست دلالان را نیز کوتاه کنیم.

 

رحمت آبادی از مکلف شدن فرمانداران و بخشداران هر منطقه برای شناسایی خانوارهای روستایی هر منطقه خبر داد و اضافه کرد: اگر این آمار توسط فرمانداران و بخشداران به صورت صحیح بررسی و فراهم شود برای کم یا زیاد کردن سهمیه یک روستا راحت تر می توان تصمیم گرفت.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد