مسئول مرکز مشاوره پلیس کرمانشاه:

واحدهای مشاوره ناجا در سراسر استان کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود

سرویس: اجتماعیکد خبر: 286323|11:06 - 1394/05/05
نسخه چاپی
واحدهای مشاوره ناجا در سراسر استان کرمانشاه راه‌اندازی می‌شود
کرمانشاه- مسئول مرکز مشاوره معاونت اجتماعی پلیس استان کرمانشاه گفت: در چند ماه آینده واحدهای مشاوره ناجا در سطح تمام کلانتری‌های شهرستان‌های استان کرمانشاه راه‌اندازی و فعال می‌شود.

به گزارشامروله، سرگرد جلال پشوتن در گفتگو باخبرنگار مهر، اظهار داشت: مرکز مشاوره و واحدهای مشاوره ناجا در زمینه خدمات مشاوره روانشناختی، مشاوره انتظامی، مددکاری اجتماعی و روانسنجی به همشهریان ارائه خدمت می‌کند و در حال حاضر ۲۱ واحد مشاوره در کلانتری‌ های استان کرمانشاه فعال است.

وی پیشگیری از گسترش و تشدید جرم و بزه در جامعه، کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، صرفه‌جویی مادی و معنوی در وقت و امکانات مراجعان و سازمان و توسعه رویکرد جامعه محوری در منابع انسانی و نقش موثر آن در ساختار سازمانی ناجا را از اهداف مرکز مشاوره ناجا ذکر کرد.

مسئول مرکز مشاوره معاونت اجتماعی پلیس استان کرمانشاه از راه‌اندازی واحدهای مشاوره ناجا در سطح تمام شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده در راستای اهداف مطلوب ذکر شده مراکز مشاوره در تمام شهرستان‌های استان راه‌اندازی و فعال شود.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر یک واحد مشاوره در شهرستان سنقروکلیایی، ۲ واحد در هرسین، ۲ واحد در اسلام آباد غرب، یک واحد در گیلانغرب و ۱ واحد مشاوره پلیس در شهرستان جوانرود فعال است و مرکز مشاوره معاونت اجتماعی استان کرمانشاه نیز از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ بعداز ظهر در ۲ شیفت آماده خدمت به مراجعان است.

سرگرد پشوتن در ادامه با اشاره به ارائه راهنمایی تلفنی به همشهریان بیان کرد: اصولا مشاوره تلفنی در هیج کجای جهان امکان‌پذیر نیست و تنها راهنمایی تلفنی برای شهروندان میسر است.

وی رایگان بودن خدمات مرکز  مشاوره پلیس کرمانشاه را از امتیازات ویژه و قابل توجه برای مردم دانست و گفت: این خدمات برای عموم همشهریان است و افراد می‌توانند به صورت خودمعرف و یا با معرفی از طریق مراجع قضایی، انتظامی و نهادهای ذی‌ربط به مرکز مشاوره مراجعه و از خدمات موجود استفاده کنند.

سرگرد پشوتن ارتقا توانمندی افراد در معرض آسیب‌های اجتماعی و ارتقا سطح دانش و آگاهی افراد را از دیگر اهداف مراکز و واحدهای مشاوره ناجا یاد  کرد و افزود: مرکز مشاوره ناجا از خبره‌ترین مددکاران و کارشناسان برای ارائه خدمت مشاوره و مددکاری به همشهریان برخوردار است.

این مسئول ابتلا به اختلالات روانی را یکی از عوامل موثر برای ارتکاب جرم دانست و گفت: بهداشت روانی موجب کاهش ارتکاب جرم در جامعه می‌شود و در این راستا یکی از راه‌های توسعه بهداشت روانی در هر جامعه افزایش مراکز مشاوره و تامین آموزش‌های لازم برای ارتقا سلامت روانی افراد است.