سردار کارگر:

مذاکرات هسته ای اخیر نشان دهنده قدرت ایران است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 286325|11:12 - 1394/05/05
نسخه چاپی
مذاکرات هسته ای اخیر نشان دهنده قدرت ایران است
کرمانشاه- رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس به قدرت روز افزون جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: در مذاکرات هسته ای شاهد بودیم که قدرت ایران به اثبات رسید.

به گزارشامروله، سردار بهمن کارگر صبح امروز دوشنبه در همایش عظیم «حماسه مرصاد» که به مناسبت سالروز این عملیات در حسینیه ثارالله سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه برگزار شد، با بیان اینکه استان کرمانشاه در دفاع مقدس نقش چشمگیر در مقاومت در برابر دشمن داشت، گفت: کرمانشاه و مردمانش حق بزرگی بر گردن مردم ایران دارند.

وی افزود: این استان با حدود ۱۰ هزار شهد، ۱۵۰۰۰ جانباز و ۲۰۰۰ آزاده یکی از استان های مقاوم کشور در دوران دفاع مقدس است.

کارگر با بیان اینکه مقاومت در کرمانشاه از پیش از دفاع مقدس آغاز شد، گفت: کرمانشاه در غائله کردستان درخشید و این درخشش نیز کماکان ادامه دارد.

وی در خصوص مقاومت کرمانشاه در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: هر زمان که منطقه ای مورد تهاجم دشمن قرار می گیرد معمولا این مناطق قدرت دفاعی کمی از خود دارند اما در کرمانشاه اینگونه نبود و دفاع جانانه ای شد.

کارگر گفت: رزمندگان در کرمانشاه هم در خط مقدم و هم در داخل شهر با معاندین درگیر بودند.

این مسئول با اشاره به آغاز جنگ تحمیلی گفت: انقلاب اسلامی ما در اوایل تشکیل و به تدریج در حال شکل دادن چارچوب های خود بود که مورد تهاجم یکی از قوی ترین ارتش های منطقه قرار گرفت و این در حالی بود که این ارتش قوی توسط ۳۰ کشور حمایت می شد.

وی به امکانات نظامی کشور عراق اشاره کرد و گفت: عراق در ابتدای جنگ ۵ هزار تانک و نفر بر داشت که تعداد ۴ هزار تانک از آن ها منهدم شد اما با این وجود در انتهای جنگ به دلیل حمایت هایی که از او می شد باز ۷ هزارتانک و نفر بر داشت.

کارگر به نیروهای نظامی عراق اشاره ای کرد و گفت: عراق در ابتدا ۲۲۰ هزار نیرو داشت اما این تعداد در انتهای جنگ به یک میلیون نیرو رسید.

این مسئول در خصوص چگونگی شکل گیری عملیات مرصاد گفت: پس از پذیرش قطعنامه در سال ۶۷ نیروهای عراقی در روز ۳۱ تیرماه در محورهای قبلی به داخل ایران هجوم آوردند و قصد داشتند خرمشهر و اهواز را قطع کنند و خرمشهر را بگیرند به همین دلیل بعد از پیام امام به سردار رضایی، همه نیروها برای مقابله با دشمن بسیج شدند و در کرمانشاه نیز فرماندهان قرارگاه نجف به جنوب مامور شدند. در همین زمان بود که منافقین می خواستند از فرصت استفاده کنند و ۳ روزه از طریق کرمانشاه به تهران برسند.

کارگر تاکید کرد: منافقین با پای خودشان به داخل مرزها آمدند و در کمینگاه قرار گرفتند.

وی گفت: منافقین تا ۳۵ کیلومتری کرمانشاه رسیدند اما خواست خدا بود که مردم محلی و جوانان کرمانشاه در مقابل تهاجم ایستادند.

این مسئول تاکید کرد: منافقین فکر می کردند که ایران قطعنامه را پذیرفته و مردم، مسئولین و رزمندگان خسته هستند و انگیزه ندارند اما فکرش را نمی کردند که با ایستادگی مردم روبرو شوند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه منافقین در صدد این مسئله بودند که فرودگاه کرمانشاه را اشغال کنند و در اختیار ارتش عراق قرار دهند، گفت: برنامه های این گروهک با دلاوری های مردم استان کرمانشاه شکست خورد.

وی با اشاره به منفور بودن منافقین در جهان گفت: این گروهک نه تنها در ایران بلکه در دنیا جایگاهی ندارند به طوری که آمریکا و اروپایی که به این گروه کمک می کند هم آن ها را گروهی کثیف می دانند.

کارگر با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران بر ۳ پایه استوار است، گفت: اسلام، رهبری و مردم ۳ رکنی هستند که تا مادامی که در کنار هم هستند خدشه ای به نظام وارد نمی شود.

وی به قدرت روز افزون جمهوری اسلامی ایران اشاره و خاطر نشان کرد: در مذاکرات هسته ای شاهد بودیم که قدرت ایران به اثبات رسید.

وی تاکید کرد: در گذشته جنگ سخت بر ما تحمیل می شد اما امروز جنگ نرم بر علیه کشور ما وجود دارد به همین دلیل بایستی نگاهمان به رهبری باشد تا در این عرصه هم پیروز باشیم. در گذشته هم رزمندگان و شهدا چشمانشان به امام بود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در پایان با اشاره به برنامه ریزی ها برای احداث موزه در کرمانشاه گفت: با حمایت سردار ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم(ص) و سردار عظیمی فرمانده قرارگاه نجف زمینی برای احداث موزه در اختیار بنیاد حفظ آثار و نشرارزش ها دفاع مقدس گذاشته شده است تا بتوانیم گوشه ای از عظمت مردم را به نمایش بگذاریم.

این مراسم با رونمایی از چند کتاب مربوط به دفاع مقدس که در استان کرمانشاه به چاپ رسیده اند به پایان رسید.