مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه

۷۰ هزار درخواست کارت ملی هوشمند در استان کرمانشاه اخذ شده است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 289396|12:18 - 1394/08/21
نسخه چاپی
	۷۰ هزار درخواست کارت ملی هوشمند در استان کرمانشاه اخذ شده است
مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه از اخذ ۷۰ هزار درخواست کارت ملی هوشمند در استان کرمانشاه خبرداد.

به گزارشامروله، علیرضا قبادی در خصوص آمار تقاضا و صدور کارت ملی هوشمند در استان کرمانشاه گفت: از ابتدای امسال تاکنون حدود ۷۰ هزار درخواست از طریق دفاتر پیشخوان مجوز دار در سراسر استان اخذ شده است.

 

وی از تحویل ۵۰ هزار مورد کارت ملی هوشمند به شهروندان کرمانشاهی از بین ۷۰ هزار درخواست اخذ شده خبرداد.

 

شرکت در انتخابات با کارت های ملی کاغذی مانعی ندارد

 

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه، اولویت دریافت کارت ملی هوشمند با افرادی است که تاکنون هیچ نوع کارت ملی اعم از کاغذی یا هوشمند دریافت نکرده و در اولین تقاضا برای دریافت کارت ملی، کارت ملی هوشمند به آنها تحویل خواهد شد و بیشترین تمرکز روی آنهاست.

 

وی تصریح کرد: سایر افراد که کارت های ملی کاغذی دارند فعلا می توانند کارهای خود را با کارت های مذکور انجام دهند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

 

قبادی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام انتخابات افرادی که کارت ملی هوشمند کاغذی دارند می توانند هم اقدام به گرفتن کارت جدید کند هم می توانند با کارت های کاغذی قبلی اقدام به شرکت در انتخابات کرده و رای دهند.

 

کارت های ملی که اعتبار آنها به اتمام رسیده فعلا معتبر است

 

وی در خصوص افرادی که اعتبار کارت ملی آنها به اتمام رسیده است نیز گفت: کارت های کاغذی مذکور تا زمانی که فراخوان الزام دریافت کارت ملی هوشمند صادر شود می توانند از کارت های کاغذی قبلی استفاده کرده و امورات خود را انجام دهند.

 

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه در خصوص شیوه ثبت نام برای دریافت کارت ملی هوشمند نیز گفت: متقاضیان می توانند از طریق سامانهwww.ncr.irبرای پیش ثبت نام دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند و مشخصاتشان را وارد کنند.

 

وی افزود: در این مرحله  افراد باید با توجه به محل سکونتشان یکی از دفاتر پیش خوان در لیست دفاتر استان که مجوز اخذ درخواست متقاضیان را دارد انتخاب کرده و برای مرحله پیش ثبت نام از آنجا وقت گرفته و اقدام کنند.

 

قبادی تاکید کرد: دفاتر پیش خوان مذکور فقط می توانند از متقاضیان درخواست ها را دریافت کرده و صدور کارت ها صرفا از طریق اداره کل ثبت احوال اتفاق می افتد.

 

۱۸ ساله ها در اولویت دریافت کارت ملی هوشمند هستند

 

وی افزود: برای دریافت کارت ملی هوشمند افراد بالای ۱۸ سال یعنی متولدین ۷ اسفند ۷۶ به قبل که کارت شناسایی ملی یا هوشمند ملی نگرفته اند در اولویت بیشتری قرار دارند.

 

مدیرکل ثبت احوال استان کرمانشاه در خصوص روند پیش ثبت نام نیز گفت: افراد پس از اینکه از لیست دفاتر پیش خوان موجود در سایت که مجوز این کار را دارند یکی را انتخاب کردند، سامانه  زمانی را برای حضور افراد در دفاتر و انجام مرحله پیش ثبت نام درخواست می کند که پس از تعیین این زمان از سوی متقاضی و پذیرش آن زمان از سوی سامانه، فرد مستلزم حضور ۱۰۰ درصدی در دفتر مذکور و زمان تعیین شده است تا درخواستش اخذ شود.

 

وی افزود: پس از انجام مراحل ثبت نام، متقاضی در نوبت قرار خواهد گرفت و پس از صدور کارت و مراحل نهایی از طریق پیامک به وی اعلام می شود که برای دریافت کارت خود مراجعه کند.

 

قبادی، از انجام همه مراحل ثبت نام اعم از انگشت نگاری و گرفتن عکس و... در دفاتر پیش خوان مجوز دار خبرداد و گفت: هم اکنون هیچگونه اخذ درخواستی خارج از دفاتر پیش خوان صورت نمی گیرد.

 

وی از وجود ۶ دفتر مجوز دار شهری در شهر کرمانشاه خبرداد و گفت: علاوه بر این در سایر شهرستان ها و مناطق دیگر استان نیز دفاتر پیش خوانی تعریف شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد