بررسی یک حماسه میلیونی

نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است

سرویس: شهرستانکد خبر: 290587|00:49 - 1394/10/09
نسخه چاپی
نهم دی ماه روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است
پایگاه خبری امروله : در 9 دی ماه مردم ایران اسلامی ولایت مداری خود را به جهانیان نشان دادند و با حضور میلیونی خود فتنه گران را منزوی و سیاست خصمانه استکبار را شکست دادند.

به گزارشامروله، 9 دی ماه روزی است که حقیقتا یکی از نقاط عجیب در تاریخ انقلاب ما بود و شاهد این بودیم که بار دیگر مردم با حضور یکپارچه در میدان معجزه ای آفریدند و به همه بدخواهان داخلی و خارجی اعلام کردند که این مردم اجازه نفوذ بیگانه خطرهای انحرافی و منافقین را به صفوف پیوسته مسلمین نمی‌دهند.به همین منظور پایگاه خبری امروله با یک کارشناس مذهبی ، سیاسی و فرهنگی میزگردی انجام داده که به شرح ذیل می باشد.

 

 

حماسه 9دی سال 88 چه پیامی و چه درسی به ما آموخت؟

 

حمزه سلیمانی ،کارشناس ارشد حقوق بین المللدر گفتگو با امروله عنوان کرد : در این روز بود که مردم ایران ثابت کردند به میهن ایران اسلامی عشق می ورزند و به سفارش امام خمینی ره که فرمودند پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما اسیب نرسد به کلی جامه عمل پوشاندن ، ما از حماسه 9دی درس ولایتمداری اموختیم این حماسه خاری بود که به چشمان دشمنان داخلی و خارجی فرو رفت و تمامی نقشه ها و توطعه های انان رابه طور کلی خنثی کرد .

 

 

سید علی سلیمانیادامه داد : حماسه نهم دی ماه 88 یکی از وقایع تاریخی ملت ایران بعد از انقلاب اسلامی بود که به همگان نشان داد ملت ایران با بصیرت بالای خود مقابل نفوذ دشمنان داخلی و خارجی ایستاده است و به هیچ عنوان اجازنمی دهند که دشمنان خدشه ای به ارزش های آنان وارد کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین هادی همتی در پاسخ به این سوال گفت :به نظر من می توان پیام یوم الله نهم دی ماه را به سران استکبار نسبت داد چراکه آنها از بدو تولد انقلاب اسلامی به دنبال براندازی نظام بودند ، انجام ترور های فراوان ، عملیات طبس ، هشت سال جنگ تحمیلی و ... از جمله اقدامات آنان بود ولی در سال 88 از گزینه جدیدی به نام فتنه استفاده کردند تا نظام را ساقط کنند ولی مردم با حضور خود مشت محکمی بر دهان آنان کوبیدند.

 

 

 

در خصوص زنده نگه داشتن حماسه 9 دی چه توصیه های به مردم دارید؟

 

سلیمانی خاطر نشان کرد :توصیه ای که دارم این است که فعالان جبهه فرهنگی و سیاسی همیشه وهمه جا بر خود فرض بدانند که در مرحله اول نقشه های شوم دشمنان ایران اسلامی را شناسایی و در دم ان را خنثی نمایند و در مرحله دوم حماسه 9دی را با تمام ابعاد مهم و حیاتیش زنده نگه دارند .

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد :زنده نگه داشتن نهم دی ماه علاوه بر اینکه از وجود فتنه های ممکنه جلوگیری می کند باعث می شود که مردم فراموش نکنند دشمنان هر لحظه و هر جا به فکر از بین بردن عقاید انها هستند. زنده نگه داشتن این روز وظیفه هر فرد است و نباید آن را به اداره یا سازمان خاصی نسبت داد چون در این روز مردم هم صدا و هم گام از آرمان های خود دفاع کردند.

 

 

 

حجت الاسلام همتی تاکید کرد :مسئولین کشور وظیفه سنگینی در قبال حفظ و اشاعه 9 دی ماه دارند بنابراین با کارهای فرهنگی و استفاده از بزار های رسانه ای می توانند به خوبی ان را حفظ و به عنوان نماد ولایت پذیری مردم ایران اسلامی به نسل های آینده انتقال دهند.

 

 

حماسه 9 دی از نظر شما:

 

کارشناس ارشد حقوق بین الملل خاطر نشان کرد :حماسه 9دی خود جوش و مردمی بود لذا باید در بزرگداشت این روز همه تلاش کنیم که این روز همیشه زنده و جاوید بماند حماسه 9دی تجدید میثاق با ولایت را گرامی می دارم و در پایان عرض کنم که اگر کشورمان احترامی ، عزتی دارد همه به خاطر خون شهدا و وجود نازنین مقام معظم رهبری است امیدوارم که حداقل بتوانیم سرباز خوبی برای ولایت فقیه باشیم .

 

سلیمانی در پایان یادآور شد :حماسه 9 دی و حضور میلیونی مردم ایران در واقع تجدید میثاق با آرمان های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مد ظله العالی) بود که در آن مردم ایران با بصیرت و آگاهی تمام فتنه های دشمنان را خاموش و بر انها خط بطلان کشیدند.

 

حجت الاسلام والمسلمین هادی همتی در پایان گفت :در روز نهم دی ماه جوانان کشور در میدان دفاع از نظام و آرمان‌های انقلاب حضور یافتند و بار دیگر ولایت مداری خود را به جهانیان نشان دادند و اجازه ندادند که فتنه گران و حامیان آنان به اهداف شیطانی خود دست پیدا کنند.

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد