سرهنگ عظیمی:

منکرات و معروفات را باید به جوانان آموزش داد

سرویس: امربه معروف و نهی از منکرکد خبر: 290978|11:34 - 1394/10/23
نسخه چاپی
منکرات و معروفات را باید به جوانان آموزش داد
پایگاه خبری امروله : فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه صحنه گفت : اجرای صحیح فریضه امر به معروف و نهی از منکر موجب پیشگیری و کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه شده و محیط اجتماعی سالم و امنی را برای آحاد مردم فراهم می کند.

" سرهنگ پاسدار عزت الله عظیمی" در گفتگو با امروله، اجرای صحیح فریضه امر به معروف و نهی از منکر موجب پیشگیری و کاهش بسیاری از آسیب های اجتماعی در جامعه شده و محیط اجتماعی سالم و امنی را برای آحاد مردم فراهم می کند.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه منکرات و معروفات را باید به جوانان آموزش داد تاکید کرد : امر به معروف و نهی از منکر یک واجب الهی و وظیفه عمومی است.

 

سرهنگ عظیمی با بیان اینکه از نظر اسلام امر به معروف و نهی از منکر همانند نماز یک واجب شرعی  محسوب شده و در سطحی حتی بالاتر از جهاد قرار دارد تصریح کرد :  این مفهوم بدان معناست که فریضه امر به معروف و نهی از منکر زبانی به عنوان یک تکلیف الهی به زمان و مکان خاص یا افراد مشخصی اختصاص ندارد و لذا این موضوع خود‌‌به‌خود بر ویژگی همگانی و همیشگی بودن این واجب الهی دلالت دارد.

 

 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه صحنه در پایان گفت : بدون شک اجرای صحیح امربه معروف و نهی از منکر مانع از بوجود آمدن زمینه ای برای ضربه زدن دشمن به باورهای مردم و تلاش آنها در راستای  منحرف کردن اقشار مختلف مردم می شود و بی اعتنایی و بی تفاوتی نسبت به این فریضه الهی هم قطعا موجب ایجاد بستر سلطه اشرار وافراد ناشایست برسرنوشت مردم خواهد شد.