رجبی:

بیش از 150مترمربع فرش دستباف وگلیم توسط زنان مددجوی کمیته امداد صحنه بافته می شود

کد خبر: 292435|11:43 - 1394/12/24
نسخه چاپی
	بیش از 150مترمربع فرش دستباف وگلیم توسط زنان مددجوی کمیته امداد صحنه بافته می شود
پایگاه خبری امروله : مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان صحنه بافندگی فرش را جزو یکی از مشاغل خانگی سالم وکم حاشیه برای افراد تحت حمایت دانست و افزود: خانواده ها با رویکردی به بافندگی فرش میتوانند علاوه بر زنده نگهداشتن این هنر به اقتصاد خانواده کمک کنند.

به گزارشامروله، 

" رضا رجبی " در گفتگو باامروله، عنوان کرد: طی11ماهه اول امسال72 مددجوی کمیته امداد شهرستان صحنه در زمینه تولید فرش وگلیم فعالیت داشته اند.

 

وی ادامه داد: بیش از 50درصد فرش بافان تحت پوشش بیمه قرار دارند و گفت:72 نفر از مدد جویان فرش باف تحت حمایت شهرستان صحنه، سالانه بیش از 150مترمربع فرش دستباف وگلیم تولید می کنند.

 

رجبی خواستار استفاده از ظرفیت مساجد و حسینیه های این شهرستان برای تولید فرش به ویژه توسط خانواده های کم بضاعت شد و بیان داشت: صنعت فرش به عموم جامعه به خصوص در بخش زنان میتواند از آسیبهای اجتماعی بکاهد.

 

رجبی تصریح کرد: دو دوره آموزشی کوتاه مدت برای 53نفر از قالیبافی تحت حمایت شهرستان صحنه در مرکز فنی وحرفه ای وکانون تابستانی برگزارشده بود.

 

مدیرکمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان صحنه افزود:  تعداد72 نفر مددجو به کار تولیدفرش وگ لیم بافی اشتغال داشته و همچنان به فعالیت خود ادامه می دهند.

 

وی از تولید بیش از150 متر مربع فرش و گلیم توسط این مدد جویان به ارزش یک میلیارد 197میلیون ریال خبر داد وگفت: در راستای کمک به مددجویان ، فرشهای تولیدی آنها توسط کمیته امداد استان کرمانشاه و مرکز خریداری و در بازارهای آزاد استان و خارج از استان عرضه می شود.

 

مدیرکمیته امدادامام خمینی(ره) شهرستان صحنه در پایان گفت: زنان فرش باف تحت حمایت در زمینه قالیبافی بسیار با‌ ذوق هستند و نیاز به توجه مسئولان دارند و مسئولان با فراهم آوردن زمینه صادرات فرش دستباف و رایزنی با تجار می‌توانند موجب رونق این بخش شوند.