آرزو فیضی :

سنجش بینایی چشم کودکان 1 تا 6 سال در صحنه به مدت یک هفته انجام می شود

کد خبر: 292437|11:45 - 1394/12/24
نسخه چاپی
	سنجش بینایی چشم کودکان 1 تا 6 سال در صحنه به مدت یک هفته انجام می شود
پایگاه خبری امروله : مسئول پایگاه سلامت اجتماعی شهر صحنه گفت : طرح سنجش بینایی چشم کودکان 1 تا 6 سال با هدف جلوگیری ازعیوب انکساری چشم و کم بینایی ناشی از تنبلی چشم به مدت یک هفته در صحنه انجام می شود.

به گزارشامروله، " آرزو فیضی " در گفتگو باامروله، عنوان کرد : طرح سنجش بینایی کودکان 1 تا 6 سال با هدف جلوگیری ازعیوب انکساری چشم و کم بینایی ناشی از تنبلی چشم بادستگاه به مدت یک هفته در صحنه انجام می شود.

 

وی ادامه داد : از والدین محترم در زمان های مقرر (صبحها8:30تا12:30 وعصرساعت15تا17:30) تقاضا می شود با در دست داشتن شناسنامه فرزند خود به این پایگاه واقع در بلوار امام خمینی(ره) رو به روی بیمارستان معاون مراجعه فرمایند.   

 

فیضی خاطر نشان کرد : چشم كودكان بايد هرساله معاينه شود و اگر پس از سنجش بينايي كودك مشكوك به بيماري چشم باشد بايد براي پيشگيري از كم بينايي و نابينايي مراحل درمان توسط متخصص طي شود و تا سن 10 سالگي حتما پيگيري ادامه داشته باشد.

 

مسئول پایگاه سلامت اجتماعی شهر صحنه در پایان گفت : از علائم تنبلي چشم، به توجه بيشتر با يك چشم، كج كردن سر در هنگام ديدن اشيائ، ماليدن چشم ها، نزديك گرفتن اجسام به چشم، خستگي چشم، سردرد، پلك زدن زياد و... مي توان ياد كرد اما در اغلب موارد كودك شكايتي ندارد و علامتي از بيماري چشم مشخص نيست و لذا بهترين راه تشخيص به موقع آن معاينات دوره اي مي باشد تا از معلوليت هاي كم بينايي و نابينايي پيشگيري شود.