دکتر بهاری:

طرح بسیج سلامت نوروزی شهرستان صحنه انجام شد

کد خبر: 293099|12:01 - 1395/02/06
نسخه چاپی
	طرح بسیج سلامت نوروزی شهرستان صحنه انجام شد
پایگاه خبری امروله : سرپرست شبکه بهداشت ودرمان صحنه با اعلام این خبر گفت : طرح بسیج سلامت نوروزی به منظور پایش و نظارت بر ماکن بین‌راهی، مهمان‌پذیرها، مناطق گردشگری و توریستی شهرستان صحنه انجام شد.

به گزارشامروله، " دکتر هوشنگ بهاری " در گفتگو باامروله، عنوان کرد :  طرح بسیج سلامت نوروزیبا اولویت نظارت بر مراکز و اماکن حساس با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی و ایمنی آب و مواد غذایی در سطح عرضه به‌منظور کاهش و کنترل بیماری‌های مرتبط با آب و مواد غذایی در شهرستان صحنه اجرایی شد.

 

وی ادامه داد:: به‌همین منظور واحد بهداشت محیط  مرکز بهداشت صحنه  با استفاده از کلیه تجهیزات و پرسنل فنی بهداشت محیط طرح بسیج سلامت نوروزی را از ابتدای اسفند ماه آغاز و تا پایان طرح 15 فروردین سال 1395 ادامه دادند.

 

دکتر بهاری بیان کرد: در شیفت صبح، عصر با اعزام اکیپ‌های بارزسی از تمام مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی حساس در سطح شهرستان  اعم از شهر و روستا اقدام به نظارت و بازرسی به عنل آمد.

 

بهاری  اظهار داشت: در این طرح که با هدف حفظ و ارتقاء سطح سلامت همشهریان و مهمانان نوروزی اجرا می‌شود کلیه شرایط بهداشتی، بهداشت مواد غذایی، بهداشت فردی، ابزار و لوازم کار و رعایت نظافت و پاکیزگی مراکز و اماکن فوق الذکر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان صحنه  تصریح کرد: در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی به‌ویژه درحیطه موادغذایی و هرگونه استفاده از افزودنی‌های غیر مجاز، تقلب و یا سوءاستفاده در عرضه موادغذایی که منجر به تهدید و به‌خطر افتادن سلامتی شهروندان شود با ارجاع به مراجع قضایی مکان آنها پلمب و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری می‌شود.

 

وی در ادامه  گفت: نظارت بر اماکن بین راهی و اماکن عمومی از قبیل هتل‌ها، مسافرخانه، پارک‌ها، مراکز اقامتی مسافران نوروزی و کمپینگ‌های نوروزی نیز در اولویت‌های تیم‌های بازرسی است که با کنترل شرایط بهداشتی این  قبیل مراکز از آب مصرفی نیز نمونه‌برداری و ارسال به آزمایشگاه انجام می‌شود.

 

دکتر بهاری  افزود: از کلیه هموطنان درخواست می‌شود با رعایت کامل اصول بهداشتی به‌ویژه در زمان خرید مواد غذایی و ایام مسافرت نهایت دقت را در حفظ سلامتی خود و خانواده ها داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی مراتب را به شماره تلفن 190اطلاع دهند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد