امام جمعه شهرستان صحنه:

فلسفه امر به معروف و نهی از منکر این است که ما جامعه را به جامعه اسلامی تبدیل کنیم

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 293793|14:14 - 1395/03/18
نسخه چاپی
فلسفه امر به معروف و نهی از منکر این است که ما جامعه را به جامعه اسلامی تبدیل کنیم
پایگاه خبری امروله :امام جمعه شهرستان صحنه گفت : اگر مسئله ای به تشکیل پرونده منجر شد با توجه به اینکه امر به معروف و نهی از منکر به یک قانون تبدیل شده است تا صدور قطعی حکم پرونده در جریان باشد چرا که برخورد نکردن خیلی بهتر از برخورد ناقص است.

به گزارشامروله، حجت الاسلام والمسلمین احمد زارعی در بین عامران به معروف و ناهیان از منکر شهرستان صحنه عنوان کرد : فلسفه امر به معروف و نهی از منکر این است جامعه را به شکل جامعه اسلامی تبدیل کنیم.

 

وی در ادامه اشاره ای به شرایط امر به معروف و نهی از منکر توسط افراد داشت و تصریح کرد : مرحله‌ی اول امر به معروف و نهی از منکر، امر ونهی قلبی یا امر و نهی با قلب است. مقصود از امر و نهی قلبی، اظهار رضایت یا کراهت قلبی است یعنی فرد باید رضایت قلبی خود را نسبت به معروف و تنفر و انزجار درونی خود را نسبت به منکر آشکار سازد و از این راه فردی که معروفی را ترک می‌کند و یا منکری را به جا می‌آورد را به انجام معروف و ترک منکر وارد سازد.

 

حجت الاسلام زارعی با اشاره به اینکه عمل امر به معروف ونهی از منکر ما باید همانند سایر اعمال همچون نماز برای رضای خداوند صورت گیرد خاطر نشان کرد : با اجرای امر به معروف و نهی از منکر می توان از بروز بسیاری ازآسیبها و ناهنجاریها جلوگیری کرد و قبل از اینکه منکری پیش آید با اجرای امر به معروف و نهی از منکر از بروز مذکرات پیشگیری کرد.

 

امام جمعه شهرستان صحنه در پایان از مسئولین مربوط بخصوص قوه قضاییه در خواست کرد : اگر مسئله ای به تشکیل پرونده منجر شد با توجه به اینکه امر به معروف و نهی از منکر به یک قانون تبدیل شده است تا صدور قطعی حکم پرونده در جریان باشد چرا که برخورد نکردن خیلی بهتر از برخورد ناقص است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد