معاون وزیر آموزش و پرورش کشور :

آمادگی مراکز آموزشی غیر دولتی برای تحقق سخن مقام معظم رهبری در خصوص آموزش زبان های سایر کشورها

کد خبر: 293999|12:22 - 1395/03/29
نسخه چاپی
	آمادگی مراکز آموزشی غیر دولتی برای تحقق سخن مقام معظم رهبری در خصوص آموزش زبان های سایر کشورها
پایگاه خبری امروله :معاون وزیر آموزش و پرورش کشور گفت: با توجه به لایحه قانونی شدن تاسیس مدارس غیر دولتی برنامه های این سازمان در بخش کیفیت بخشی و تضمین کیفیت در مدارس و مراکز غیر دولتی است.

به گزارشامروله، " مهندس مرضیه گرد " در گفتگو باامروله با اشاره به برنامه های سازمان مدارس غیر دولتی عنوان کرد :  با توجه به لایحه قانونی شدن تاسیس مدارس غیر دولتی برنامه های این سازمان در بخش کیفیت بخشی و تضمین کیفیت در مدارس و مراکز غیر دولتی است.

 

وی ادامه داد : با دائمی شدن این قانون برنامه های جدی برای امر نظارت و حمایت های این مدارس وجود دارد که امیدواریم همه مجموعه های مدارسی که تا کنون در سطح کشور در حال فعالیت هستند کیفیت آنان تغییر مثبتی کند.

 

گرد خاطر نشان کرد : رویکرد اصلی ما یک رویکرد اثر بخشی در بحث آموزش  می باشد که بتوانیم به خروجی های بسیار توانمند وطن دوستی ، مسلمان و متعهد دست پیدا کنیم.

 

معاون وزیر آموزش و پرورش کشور اشاره ای به سخن مقام معظم رهبری درباره آموزش سایر زبان های  خارجی به غیر از انگلیسی داشت و تصریح کرد : باید ابتدا از طریق شورای عالی آموزش و پرورش در برنامه های درسی بجز زبان خارجه ، ریز برنامه و محتوای درسی اعلام شود . ما منتظریم ان شاء الله به محض اینکه شورای عالی آموزش و پرورش و همچنین محتوای آن مورد تایید سازمان پژوهش ها باشد از طریق مراکز آموزش زبان خارجه که در مجموع غیر دولتی فعالیت می کنند ما هم بتوانیم اقداماتی داشته باشیم.

 

مهندس مرضیه گرد درپایان یادآور شد: تا کنون مدارس آموزش زبان خارجه ما در سح محدودی غیر زبان انگلیسی شاگرد داشتند و دانش اموزان کمی جذب می کردند  و علت ان این بود که این موارد در بطن کتاب درسی قرار نداشت که اگر این اتفاق بیوفتد و ما بتوانیم سایر زبان ها را آموزش دهیم قطعا مراکز آموزش زبان های خارجی غیر دولتی با توجه به اینکه کلیه موارد انها از طریق اداره گزینش ،اداره حراست آموزش و پرورش  ، نظارت شوراهای نظارت بر آنها صورت میگیرد می تواند یک بستر بسیار امنی برای این مجموعه خواهد بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد