پوتین:

انتشار جزئیات آتش بس سوریه تعهدات آمریکا را مشخص خواهد کرد

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 295530|18:03 - 1395/06/27
نسخه چاپی
انتشار جزئیات آتش بس سوریه تعهدات آمریکا را مشخص خواهد کرد
رئیس جمهور روسیه در سخنانی تاکید کرد که واشنگتن نمی خواهد محتوای توافق آتش بس سوریه منتشر شود زیرا در این صورت مشخص خواهد شد که کدام طرف به توافق پایبند است و کدام طرف به آن متعهد نیست.

به گزارشامروله،  به نقل از روسیا الیوم، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در سخنانی اظهار داشت: مسکو نسبت به تعهدات خود در قبال آتش بس سوریه متعهد است. روسیه و آمریکا در صدد برقراری صلح در سوریه هستند و مبارزه با تروریسم بین المللی هدف مشترک طرفین است.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: تحقق این اهداف نیازمند شفاف سازی بیشتر در این زمینه است. واشنگتن نمی خواهد که محتوای توافق آتش بس سوریه منتشر شود. زیرا در این صورت مشخص خواهد شد که کدام طرف به توافق پایبند است و کدام طرف به آن متعهد نیست.

رئیس جمهور روسیه گفت: ارتش سوریه به آتش بس پایبند است. این در حالی است که معارضان مسلح در حال گرد آوردی مجدد عناصر خود و تغییر اسامی به همراه حفظ توانایی های نظامی خود هستند که موضوعی ناراحت کننده می باشد.

وی افزود: آمریکا نمی تواند مکان حضور تروریست ها و معارضان را در سوریه مشخص کند. واشنگتن با مشکلاتی در سوریه مواجه است که بر همین اساس نمی تواند میان معارضان و تروریست ها تفکیک انجام دهد. ما در حال حاضر توافقی با واشنگتن در خصوص مخفی نگه داشتن بخش دوم توافق آتش بس سوریه داریم.

شایان ذکر است آتش بس مورد توافق روسیه و آمریکا از روز دوشنبه گذشته در سوریه اجرا و تاکنون نیز از سوی طرفین تمدید شده است.