طی گفتگویی مطرح شد

مرکز سلامت ایرنیان زمین ، محل تخصصی برای سلامت بهداشت دهان و دندان + تصویر

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 295680|12:06 - 1395/06/05
نسخه چاپی
	مرکز سلامت ایرنیان زمین ، محل تخصصی برای سلامت بهداشت دهان و دندان + تصویر
پایگاه خبری امروله : مدیریت مرکز سلامت ایرانیان زمین شهرستان صحنه گفت : تمام شهروندان صحنه ای می توانند با مراجعه به این مرکز علاوه بر مشاوره های رایگان برای دندان های سالم خود برنامه ریزی کنند.

به گزارشامروله، " زینب نیک رأی " مؤسس و صاحب امتیاز  مرکز سلامت ایرانیان زمین در خصوص خدمات این مرکز در گفتگو با امروله،  عنوان کرد:این مرکز خصوصی با هدف ارتقاء سلامت دهان و دندان افراد جامعه در حضور فرماندار و جمعی از مسئولین ادارات شهرستان صحنه افتتاح رسمی شد.

 

وی با اشاره به اینکه رویای کودکی ام را به حقیقت رساندم و آرزوی من داشتن  دندان هایی سالم برای  تمام افراد جامعه است، ادامه داد: همه ی شهروندان صحنه ای می توانند با مراجعه به مرکز ،علاوه بر خرید محصولات پوستی ،دهانی -دندانی،بهداشتی، غذایی و نانو تکنولوژی،از مشاوره های رایگان نیز بهره بگیرند و برای داشتن دندان هایی سالم برای تمام عمر برنامه ریزی کنند و خبر خوب اینکه مرکز در نظر دارد برای اولین بار در غرب کشور نمایندگی رسمی محصولات آرایشی و بهداشتی تمام ارگانیک را به خدمات خود اضافه کند،که هر دو گواهینامه ی سلامت آمریکا و اروپا را به علت نداشتن حتی یک درصد ماده ی شیمیایی دریافت کرده است.

 

 

در واقع به جای تحمل درد های دندانی و هزینه های گزاف دندانپزشکی و روی آوردن به مصرف بی رویه ی آنتی بیوتیک و مسکن های با عوارض بالا،با رعایت بهداشت دهان و استفاده از محصولات پیشرفته ،علاوه بر کاهش قابل توجه هزینه ها،ناراحتی های روانی ناشی از درد و کشیدن دندان را به حداقل و حتی به صفر برسانند.

 

 

 مدیر مرکز سلامت ایرانیان زمین با اشاره به اینکه میزان استقبال مردم از مرکز قابل توجه بوده تصریح کرد:همانطور که می دانیم اکثر والدین تفاوت بین دندان های شیری و دائمی را نمی دانند و متأسفانه به همین دلیل فرزندانشان اولین دندان های دائمی خود را به علت پوسیدگی ناشی از عدم توجه و رعایت بهداشت از دست می دهند،که منجر به صرف هزینه های بالای ارتودنسی و رشد نامتقارن فکی و استخوانی می شود.

 

 

 

وی با بیان اینکه این مرکز برای اولین بار است که در کشور به طور ویژه آموزش بهداشت دهان و دندان را به صورت رایگان و گسترده ارائه می دهد گفت:برای افراد پس از مراجعه به مرکز طبق مشکلاتی که دارد و آسیب هایی که متوجه وی شده،جهت درمان ، پیشگیری از صدمه ی بیشتر و خصوصا آموزش برنامه ریزی می کنیم و تحت نظر ما و براساس نوع نیاز به درمان، ارجاع می دهیم

.

مسئول واحد دهان و دندان شهرستان صحنه در خصوص اهمیت این طرح افزود :سلامت دهان و دندان ارتباط مؤثر و بسیار زیادی با سلامت روان دارد،همین الان در جامعه افراد بسیاری هستند که استرس تخریب دندان و هزینه های ناشی از آن باعث شده حتی از مراجعه به دندانپزشک به صورت یک ویزیت کوتاه گریزان باشند،مگر اینکه درد چند روزی زندگی آنها را مختل کند.

 

 

وظیفه ی دندان ها علاوه بر جویدن غذا،صحبت کردن و کمک به گوارش غذا،زیبایی نیز هست و دندان های پوسیده و آسیب دیده علاوه بر ایجاد التهاب و درد می توانند مشکلات قلبی و عروقی نیز ایجاد کنند و بر سلامت گوارش تأثیر مستقیم بگذارند.

 

 

وقتی خانواده ها این مسائل و دیگر مطالب مربوط را به طور کامل متوجه می شوند ،ضمن ابراز تأسف ،عنوان می کنند که اگر زودتر آگاه می شدند هرگز وضعیت نامناسب دهانی -دندانی الأن را نداشتند.

           

 

 

وی در خصوص وضعیت سلامت دهان و دندان کودکان شهرستان صحنه با ارایه ی مستنداتی تأکید کرد:لازم می دانم مسئولین و حتی  تک تک شهروندان به کمک و همیاری بیایند،که با همفکری و برنامه ریزی گسترده،توده های آسیب پذیر منطقه را شناسایی و به آنها خدمت رسانی کنیم.

 

  نیک رای ضمن ابراز تأسف از وضع موجود عنوان کردند،در شهرستان صحنه مدارسی هستند که به صورت صد در صد تخریب دندان دائمی دارند و هم چنین مدارسی که والدین دانش آموزان از وضعیت مالی و تحصیلی خوبی برخوردارند اما شاخص سلامت دندان دائمی فرزندشان زیر ۴۰درصد است و این برای یک دانش آموز زیر۱۲ سال یک فاجعه محسوب می شود.

 

 

وی یادآور شد در بحث آموزش؛تمامی نهادها,  ادارات,  سازمان هاو حتی بانک ها و آموزش و  پرورش می توانند برای خانواده های کارمندان خودشان یک کارت مخصوص که از طرف مرکز ما صادر شده را تهیه کنند، که عزیزان با ارایه ی این کارت ضمن فراگیری تمام مسائل مربوط به نگه داری دندان ها و لثه،تا سقف تعیین شده از طرف محل کارشان از محصولات ویژه,  استاندارد و درمانی مرکز استفاده کنند.

 

 

 زینب نیک رای در پایان با اشاره به اینکه این طرح تا کنون برای سه نفر اشتغال زایی مستقیم داشته است خاطر نشان کرد:به خاستگاه یک زندگی پر لبخند در ایرانیان زمین قدم بگذارید و لبخندی سرشار از سلامتی هدیه بگیرید.

 

 

 

 

ایرانیان زمین با شعار خداحافظ بی دندانی، با رویکرد افزایش شعب خود در سراسر کشور افتخار دارد اولین شعبه ی خود را در زادگاه فرهنگ و هنر- صحنه - افتتاح کند و تمام وقت در خدمت همشهریان عزیز باشد.

خیابان مولوی ، جنب ثبت اسناد،مرکز سلامت ایرانیان زمین ۴۸۳۳۱۰۹۴

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد