گزارش خبری

فروش مرغ زنده در سطح شهرستان صحنه ممنوع شد / متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 297305|23:33 - 1395/10/20
نسخه چاپی
فروش مرغ زنده در سطح شهرستان صحنه ممنوع شد / متخلفان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد
پایگاه خبری امروله : جلسه اضطراری مقابله با عرضه و کشتار غیر مجاز مرغ زنده جهت پیشگیری و مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سالن جلسات شهرداری صحنه با حضور جمعی از مسئولین مربوطه برگزار شد.

به گزارشامروله، جلسه اضطراری مقابله با عرضه و کشتار غیر مجاز مرغ زنده جهت پیشگیری و مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سالن جلسات شهرداری صحنه با حضور جمعی از مسئولین مربوطه برگزار شد.

 


این جلسه با حضور شهردار،جانشین دادستان شهرستان،رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان و جمعی دیگر از مسئولین مربوطه در راستای آموزش عوامل فروش مرغ زنده در خصوص خطرات بالقوه بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و همچنین یادآوری خواست به حق مسئولین و مردم در خصوص عدم عرضه و کشتار غیر مجاز مرغ زنده و اتمام حجت با ایشان در این رابطه برگزار شد.

 


رئیس اداره دامپزشکی شهرستان صحنه با اشاره به اهمیت کنترل این بیماری تاکید کرد: ممانعت از فروش و کشتار مرغ و طیور به صورت غیر مجاز  در حاشیه و سطح شهرها ضروری است و انتظار می رود مردم در این زمینه همکاری بیشتری کنند.

 

 

وی ادامه داد : با همت کارشناسان این اداره و با پایش های انجام شده در زمینه ابتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان، تا کنون شهرستان صحنه عاری از این بیماری است.

 

دکتر رامین سمیعیان گفت : به شهروندان توصیه می شود به دلیل بیماریهای مرغ زنده و عدم رعایت نکات بهداشتی و شرعی در هنگام ذبح از خرید مرغ زنده پرهیز کنند.

 

فروش مرغ زنده سلامتی افراد را به خطر می اندازد

 

شهردار صحنه در ادامه از آمادگی این اداره برای مقابله با فروش مرغ زنده خبرداد و گفت : باید عدم خرید و مصرف مرغ زنده توسط مردم به صورت یک فرهنگ درآید

 

وی در ادامه حفظ سلامت مردم را از وظایف اصلی  مجموعه شهرستان دانسته و توقف و جلوگیری از فروش مرغ زنده را  در وهله اول برای حفظ سلامت  خود فروشندگان و در وهله بعد برای حفظ سلامت شهروندان ضروری دانست.

 

کیومرث اسدی گفت : فروش مرغ زنده به جهت انتقال بیماریها و حفظ بهداشت و سلامت عمومی ازدغدغه های مسئولین و شهرداری است.