امام جمعه شهرستان صحنه:

سیاسیون ما انقدر به دنبال بزک کردن چهره کریه آمریکا نباشند

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 297457|22:30 - 1395/11/01
نسخه چاپی
سیاسیون ما انقدر به دنبال بزک کردن چهره کریه آمریکا نباشند
پایگاه خبری امروله :امام جمعه شهرستان صحنه گفت : به دولت پیشنهاد می کنیم حال که آمریکا برخلاف تعهدات خود عمل کرده و برجام را بارها نقض کرده است روی مصوبه ای که مجلس تصویب کرده مانور بدهد و آمریکا را تحت فشار قرار دهد.

به گزارشامروله، حجت الاسلام والمسلمین احمد زارعی در خطبه های نماز عبادسی سیاسی جمعه این هفته عنوان کرد : همانطور که شاهد بودیم در این هفته ساختمان تجاری پلاسکو محل کارگاه های تولیدی لباس و صرافی ها بود در آتش سوخت و متاسفانه فروریخت .

 

وی در ادامه ضمن همدردی با خانواده های داغدار تصریح کرد : به طور کلی علت اصلی این اتفاق کم توجهی خود کسبه و عدم رعایت مسائل امنیتی و ایمنی بوده که اعلام شد. امنیت باعث آرامش انسان می شود و در کسب و کار ها تامین امنیت خود افراد از هر سود و درآمدی مهمتر است. ریاست آتش نشانی عنوان کرد که بار ها به این مرکز تجاری هشدار داده شده بابت ایمن سازی اما متاسفانه توجهی به این هشدار ها نداشته اند.

 

حجت الاسلام زراعی ضمن اشاره به سخنان رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: آقای چمران گفت که در تهران ساختمان های این چنینی وجود دارد که این حادثه باید تلنگری باشد برای صاحبان مجتمع های تجاری تا خدایی ناکرده از این حوادث بار دیگر اتفاق نیاقتد.

 

امام جمعه شهرستان صحنه در بخش دوم از خطبه های خود با اشاره به آغاز ریاست جمهوری دونالد ترامپ گفت : آنچه که در خاطر مردم ما دراین نقل و انتقالات های ایالت متحده ی آمریکا باقی مانده مسئله برجام و توافقنامه ی هسته ای است . برجام محصول مذاکرات این دولت با دولت آمریکا است و نه با گروه 5+1 ؛ مسئله دسترسی به فناوری هسته ای پیش از انقلاب در کشور ما مطرح بود حتی آمریکایی ها و روس ها برای ایجاد تاسیسات هسته ای در کشور ما قدم هایی برداشتند که بعد از انقلاب منصرف شدند و ادعا کردند که ایران هسته ای خطرناک است.

 

وی بیان کرد : از سال 82 با بهانه جویی آمریکا پرونده ای برای ایران باز شد  در رابطه با فعالیت های هسته ای تا سال 92 در آن زمان 3 نفر : آقای روحانی (رئیس جمهور کنونی ) ، آقای لاریجانی و آقای جلیلی به مدت ده سال عهده دار مذاکره با کشورهای غربی و شورای امنیت بودند.از اواخر دولت آقای احمدی نژاد مسئله مذاکره با آمریکا به عنوان یک مطالبه سیاسی در بین سیاسیون و عده ای از مردم مطرح شد . رهبر انقلاب هم در جهت حفظ منافع کلی کشور و توجه خاص به توده ی مردم مذاکره را پذیزفتند و دولت آقای روحانی مامورانجام مذاکره در چهار چوب های نظام شد ، اما متاسفانه دولت یازدهم از روز اول به جای مذاکره با 5+1 مستقیما وارد مذاکره با آمریکا شد ، این نوع مذاکره مد نظر نظام نبود.

 

دکتر زارعی بیان کرد : مذاکرات این دولت با آمریکا منجر شد به یک محتوایی به نام برجام ، در آن روزها که مذاکره در حال انجام بود مسئولیت دولتی و شخص رئیس جمهور وعده های زیادی در رابطه با گشایش اقتصادی به مردم دادند که اگر این برجام اتفاق بیافتد اتفاقات گل و بلبلی در کشور روی می دهد ؛ اما بعد از گذشت یک سال از توافق برجام و اجرایی شدن آن شاهد هستیم که هیچ اتفاق محسوسی در زندگی مردم رخ نداد.

 

 

وی تشریح کرد : اشتباه دومی که تیم مذاکره کننده ما مرتکب شد این بود که به جای یاداداشت صورت جلسه مذاکرات در هر جلسه ، بر روی متن پیشنهادی آمریکا مذاکره کردند ؛ حال این بماند که چگونه این متن توسط رئیس جمهور و رئیس مجلس با عجله امضاء شد و در متن کار قرار گرفت . آن روزهایی که مذاکره می کردیم برخی از شخصیت های مملکتی گفتند که همه چیز ما گره خورده به برجام حتی آب خوردن مردم و هوایی که تنفس می کنند ؛ این مواضع باعث شد مذاکرات از سراستغناء و قدرت تبدیل شود به مذاکره ای از در نیاز ؛ در مجلس ما برجام طی 20 دقیقه تصویب شد با عنوان همکاری با دولت ؛ امروز که آمریکایی ها بد عهدی می کنند رئیس جمهور دستور داده به وزیر خارجه که بروید در خصوص بدعهدی آمریکایی ها کمیسیون تشکیل دهید و بررسی کنید ؛ غافل از این که متن برجام به صورتی طراحی شده که راه اعتراض به روی دولت بسته است .

 

امام جمعه شهرستان صحنه گفت :عده ای برای مهم جلوه دادن مذاکرات گفتند سایه ی جنگ با مذاکرات از سر کشور ما دور می شود در صورتی که خود آمریکایی ها بارها اعتراف کردند که ما بدون پرداخت هزینه نمی توانیم با ایران وارد جنگ شویم ؛ که اگر می توانستند قطعا تا به امروز این کار را انجام داده بودند .

 

وی تصریح کرد:  الان که یک سال از برجام گذشته باید فکر کنیم که با این توافق چه از دست دادیم و چه به دست آوردیم ؟ در آغاز کار ان دولت 20 هزار سانتری فیوژ در کشور کار می کرد امروز تعداد آن به 5هزار کاهش یافته است .اورانیوم را تا 20 درصد در داخل کشور غنی سازی می کردیم امروز اجازه غنی سازی بیشتر از 3 در صد را نداریم .

 

دکتر زارعی بیان کرد : پیش از برجام 11هزار و 300 کیلو گرم اورانیم غنی شده داشتیم امروز طبق توافقات 200 کیلو بیشتر نداریم. 300 تن آب سنگین داشتیم امروز هیچ مقدار نداریم ، کوره وقلب راکتور اراک را خارج کردیم و درون حفره های آن بتن ریختیم و طبق گفته آقای صالحی این عمل برگشت ناپذیر است .پروتکل الحافی را هم که خودمان داوطلبانه اجرا کردیم با این هدف که عمده مشکلات ما که تحریم های بانکی بود برطرف شود اما متاسفانه این مشکل ما هنوز پابرجاست و هیچ کاری در این زمینه صورت نگرفته است .

وی تشریح کرد :آمریکایی ها بر روی کاغذ عنوان می کنند که تحریمی در کار نیست اما با تمدید قانونی به با بانک های بزرگ دنیا می گویند هرکدام با ایران معامله داشته باشید پدرتان را در می آوریم. البته توانستیم با بانک های کوچک محلی ارتباط برقرار بکنیم ولی عمده ی مسئله تحریم بانکی و کارگشایی سوئیقت به روال سابق باقی مانده است .

 

حجت الاسلام زارعی گفت : اوباما در لحظه آخری که قصد ترک کاخ سفید را داشت تحریم های علیه ایران را تمدید کرد و به ریش برخی ها خندید.رئیس مخنتب دیوانه ی آمریکا هم دونالد ترامپ گفته اولین کاری که قصد انجام آن را دارم لغو برجام است. وگفته که این احمقانه ترین توافقی بود که آمریکا در طول تاریخ انجام داده است.

 

وی خاطر نشان کرد : راهی که سیستم وزارت خارجه ایران رفت به این نتیجه رسید . دولت های 5+1 گفته بودند که ما متن پیشنهادی خودمان را امضاء نکردیم بلکه متن پیشنهادی آمریکا و توافق ایران و آمریکا را امضاء کردیم. لااقل می توان اکنون باتوجه به اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر لغو برجام دولت یازدهم نیز از فرصت استفاده کند. امروز با این شرایط به وجود آمده می توانند با فشار به طرف مذاکره کننده (5+1) علیه آمریکا در جهان فضا سازی کنند.

 

دکتر زارعی در پایان گفت : به دولت پیشنهاد می کنیم حال که آمریکا برخلاف تعهدات خود عمل کرده و برجام را بارها نقض کرده است روی مصوبه ای که مجلس تصویب کرده مانور بدهد و آمریکا را تحت فشار قرار دهد. سیاسیون ما انقدر به دنبال بزک کردن چهره کریه آمریکا نباشند ودولت  به چهار چوب سیاست گذاری خارجی که در قانون اساسی بر عهده مقام معظم رهبری گذاشته شده پایند باشد. جواب این همه انتقاد واقعا این است که ما رفتیم هواپیما خریدیم؟ و در جایی دیگر اظهار می کنند که هرکس دوست ندارد برود و هواپیمای کهنه سوار شود. آیا این جواب به این همه ضرری است که کشور متحمل شده ؟ خدای متعال ان شاءالله به مسئولین ما بصیرت عطاء کند که متاسفانه امروز در بین برخی از سیاسیون ما کالای کمیابی است.