امام جمعه شهرستان صحنه :

شهید صید علی ترکاشوند قبل از سن بلوغ به شهادت رسیده است/در روز قیامت مسئولین خیلی سخت باید پاسخ شهدا را دهند

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 297459|00:05 - 1395/11/02
نسخه چاپی
شهید صید علی ترکاشوند قبل از سن بلوغ به شهادت رسیده است/در روز قیامت مسئولین خیلی سخت باید پاسخ شهدا را دهند
پایگاه خبری امروله : امام جمعه شهرستان صحنه در مراسم یادبود شهید صید علی ترکاشوند گفت : امروز شاهد هستیم که بسیاری از سیاسیون دم از ارزش ها می زنند اما در عمل ارزش ها را فراموش می کنند .

به گزارشامروله، به مناسبت سالروز شهادت ، شهید صید علی ترکاشوند مراسم یادبودی با حضور جمعی از مسئولین ادارات در مسجد امیر المومنین(ع) شهر صحنه به همت سپاه ناحیه صحنه برگزار شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین احمد زارعی عنوان کرد : یکی از دلایلی که بنده افتخار حضور در مراسم یادواره شهید صید علی ترکاشوند را دارم این است که این شهید بزرگوار 15 سال سن داشته و در آستانه ی سن بلوغ قرار داشته است ؛ و پیش از اینکه روح و جسم او آلوده به هر گناهی بشود راه مجاهدت فی سبیل الله را انتخاب کرد و به درجه رفیع شهادت نائل گردید.

 

وی ادامه داد : در بخشی از وصیتنامه ی این شهید آمده که : (( لطفا مجلس یاد بود من را در مسجد امیرالمومنین (ع) برگزار کنید ؛ مسجد امیرالمومنین (ع) غریب است.)) این بدین معنی است که شهید بعنوان آخرین خواسته ی خود قصد داشته که مسجد رونق داشته باشد . این ارزشی است که انسان به راحتی به آن نخواهد رسید . دلیل خواسته ی این شهید بزرگوار شاید رمز و رازی باشد که خداوند متعال در نماز قرار داده ، نماز راه ارتباط برقرار کردن با خداوند متعال است.

 

 

حجت الاسلام زارعی خاطر نشان کرد : در زمان تلاوت آیات قرآن کریم می بینیم که هرگاه خداوند متعال می خواهد به بندگان عنایتی داشته باشد فرموده : نماز را اقامه کنید. نماز خواندن علی الخصوص در مسجد در راس تمام ارزش های اخلاقی است . بسیاری از جوانان ما امروز گرفتار مسائل فرهنگی ، اخلاقی ، اجتماعی و... هستند. بر طبق روایات از ائمه و بزرگان دین همواره سفارش شده برای رفع گرفتاری نماز را اول وقت و با حضور قلب اقامه کنید.

 

 

امام جمعه شهرستان صحنه گفت : امروز شاهد هستیم که بسیاری از سیاسیون دم از ارزش ها می زنند اما در عمل ارزش ها را فراموش می کنند . در عمل به راهی که امام (ره) ترسیم کرده بود پشت پا می زنند ، در عمل آن راهی که امام بزرگوار آغاز کرد با گرایش های اشرافی گری و با تمایل به غرب و آمریکا در حال کمرنگ شدن است . بسیار جالب است فردی که در جریان انقلاب بوده و در زمان در جبهه ها حضور داشته امروز بخاطر چند روز مسئولیت به همه ی ارزش ها پشت پا میزند، این فرد در روز قیامت چکونه می خواهد پاسخ امثال شهید ترکاشوند ها را بدهد ؟ اگر این شهید بزرگوار مقابل این فرد بایستد ، در محضر عدل خداوند و بگوید : من 15 ساله جان خود را در راه جهاد فی سبیل الله دادم ؛ توکه با رای مردم به عنوان مسئول انتخاب شده ای چرا خیانت کرده ای ؟ چرا حرف هایی زده ای که خوش آمد دشمنان ما بود ؟ چرا کاری کردی که دشمن از تو علیه مملکت و انقلابو ولایت فقیه بهره برداری سوء کند ؟

 

وی بیان کرد : روز گذشته یک ساختمان تجاری در تهران فروریخت به نام ((پلاسکو)) بدون شک دلسوز واقعی کسی است که پای کار ایستاده و فارغ از هرگونه ژست های شعارگونه برای کمک از هیچ کاری فروگذار نمی کند . مقام درجه یک کشوری در مصاحبه خود گفته : (( این ساختمان چرا باید فروبریزد؟)) یکی باید به این آقا بگوید این چه طرز  صحبت کردن در مقابل دوربین است ؟ انسان نباید مرده خوار سیاسی باشد و از مردن دیگران هم قصد سوء استفاده سیاسی داشته باشد. جنابعالی اگر به واقع دلسوز هستی برای رفع مشکلات پیش آمده پیگیری و اقدام کن ، مردم می بینند و خوب قضاوت می کنند . نه این که در مقابل دوربین حرف های بی سر وته بزنی و یاوه هایی تحویل مردمی دهی که مالباخته هستند و عزیز از دست داده اند.

 

دکتر زارعی گفت : در روز قیامت مسئولین خیلی سخت باید پاسخ شهدا را دهند ؛ فلان مسئول افتخار می کند و می گوید من یک فروند هواپیمای ایرباس خریداری کرده ام ،  خوش بحالت که توانستی یک فروند هواپیما ایرباس دست دوم که 10 کار کرده بخری ، این افتخار دارد؟ عزت ایرانی و مسلمان این است که تو افتخار کنی که به عنوان دست آورد و فعالیتت یک هواپیما آورده ای ؟ به واقع این مردم وخانواده های معظم شهدا لیاقت خیلی بیشتر از این را دارند که مسئولین خواهند با این موضع گیری های نا به جا و با این حرف هایی که در چهار چوب این انقلاب نمی گنجد قصد کوتاهی در انجام وظایف خود را داشته باشند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد