گفتگوی تفصیلی با بخشدار مرکزی صحنه

فاز دوم پل گروس در دست اقدام است/ احداث پل روستای سماقسان بعد از چندین سال

کد خبر: 298083|13:31 - 1395/12/07
نسخه چاپی
	فاز دوم پل گروس در دست اقدام است/ احداث پل روستای سماقسان بعد از چندین سال
پایگاه خبری امروله : بخشدار مرکزی صحنه گفت : از ابتدای سال 95 تا پایان شهریور ماه در طی 6 ماه اعتباری بالغ بر 1میلیارد 407 میلیون تومان در سطح روستاهای شهرستان صحنه کار عمرانی انجام گرفته است.

به گزارشامروله، حسن امامی در گفتگو باامروله، عنوان کرد :  بخشداری مرکزی صحنه برنامه هایی دارد که از دهه فجر سال 1394 آغاز شده و در دهه فجر امسال به بهره برداری می رسد. در همین راستا افتتاح فاز دوم پل گروس را در دست اقدام داریم ، از جمله طرح هایی که به مناسبت فرارسیدن دهه فجر انجام شده و یا در دست اقدام است می توان به  : آسفالت روستاهای سیاه چقا ، درکه ، چقا جان علی ، علی گرزان و  ارگنه سفلی  را داریم ، ساماندهی پل درکه ، ساماندهی آب های سطحی (کانال کشی) روستای بید سرخ ، جدول کشی روستای همت آباد ، آسفالت ریزی روستای دهلق ، در روستای حسین آباد برای ساماندهی و زیبا سازی ورودی روستا طرحی را ارائه دادیم که با اعتباری قریب به 50 میلیون تومان از محل دهیاری ها صورت گرفت .

 

وی ادامه داد : در روستای سماقستان با 10 خانوار که از روستاهای دور افتاده و محروم شهرستان صحنه به شمار می رود یک پل احداث گردید که این پل از زمان انقلاب تا به امسال مطالبه ی مردم این روستا بود تا بتوانند از طریق آن ادوات کشاورزی خود را به سر زمین های کشاورزی ببرند . این کار شاید یکی از بهترین کار هایی باشد که بنده توانستم در راستای خدمت به مردم انجام دهم .

 

امامی خاطر نشان کرد : در بحث آسفالتی برای اولین بار بود که از طریق کانال بخشداری شهرستان صحنه آسفالت روستا ها صورت می گرفت  و عمدتا از طریق بنیاد مسکن این امور انجام می شد . در این پروژه سرانه آسفالت هر روستا را 40تن قیر رایگان قراردادیم که سرجمع 200 تن قیر رایگان برای مجموع 5 روستا در نظر گرفته شد. این قیر رایگان از طریق پیگیری های صورت گرفته از محل اعتبارات بند (ج) بودجه سال 1394 تامین گردید ، لازم به ذکر است که بخشداری شهرستان صحنه جزء معدود بخش هایی است که توانست این سهمیه را طی پیگیری های صورت گرفته دریافت نماید.همچنین برای هر روستا اعتباری بالغ بر 70 الی 90 میلیون تومان اعتبار جهت زیر سازی و جدول کشی در نظر گرفته شده است.

 

وی بیان کرد : در روستای الهیه یک کانال دفع آب های سطحی احداث شد و معابر روستای الهیه نیز نامگذاری و تابلو گذاری شدند که این امر برای اولین بار در سطح روستا انجام گرفت .

 

بخشدار مرکزی صحنه گفت : در مجموع در ابتدای سال تا پایان شهریور ماه در طی 6 ماه اعتباری بالغ بر 1میلیارد 407 میلیون تومان در سطح روستاهای شهرستان صحنه کار عمرانی انجام گرفته است.

 

حسن امامی بیان کرد : در حوزه ی خدمات رسانی در دهستان حجر 4 روستا ( قشلاق ، بدربان ، حسین آباد مارآبی و سفید چقا) از نعمت گاز در روز های آینده برخوردار خواهند شد ، لازم به ذکر است روستای سفید چقا به دلیل وجود برخی مشکلات احتمالا چند روزی با تاخیر پروژه به اتمام خواهد رسید و آماده ی بهره برداری می شود.

 

وی یادآور شد : در حوزه ی راه نیز آسفالت ریزی صورت گرفته که در این زمینه می توان به آسفالت ریزی محور عمارت به لرخانی و محور هالان به بکتر اشاره کرد.

 

این مسئول گفت : در حوزه فرهنگی چندین یادواره شهدا در روستاها برگزار گردیده که در این میان برنامه های آیینی و مذهبی از جمله دهه محرم ، ماه رمضان ، دهه فجر و .... در روستاها همگام با مراسمات سطح شهر در روستاهابرگزار می شود .

 

بخشدار مرکزی صحنه در پایان تصریح کرد : همچنین امسال نیز برای اولین بار در دهه فجر دو برنامه (زنگ انقلاب و غبار روبی مزار شهدا ) داشتیم که همزمان با حوزه شهری در روستاهای الهیه و بید سرخ انجام گرفت .