ورزشی

درخواست افزایش سهمیه برخی فدراسیون برای بازی های کشورهای اسلامی

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 298236|08:55 - 1395/12/17
نسخه چاپی
درخواست افزایش سهمیه برخی فدراسیون برای بازی های کشورهای اسلامی
از میان فدراسیون هایی که قرار است در بازی های کشورهای اسلامی حضور داشته باشند، برخی متقاضی افزایش سهمیه خود شده اند.

به گزارشامروله، ، بنا بر اعلام کمیته ملی المپیک و ثبت نامی که برای حضور در چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی شده است، ورزشکارانی از ۱۶ رشته در کنار ورزشکاران فدراسیون جانبازان و معلولان و فدراسیون ورزش های نابینایان وکم بینایان ترکیب کاروان ایران را برای این دوره بازی ها تشکیل می دهند.

در این میان پنج رشته در هر دو بخش مردان و زنان در بازی های کشورهای اسلامی نماینده خواهند داشت. در کل و طبق آنچه در دومین نشست ستاد عالی بازی های آسیایی و المپیک تصویب شد، کاروان ایران با ۱۳۷ ورزشکار در رشته های کشتی، وزنه برداری، بسکتبال، والیبال، بوکس، تیراندازی، دوومیدانی، تنیس روی میز، تنیس، ژیمناستیک، تکواندو، کاراته، ووشو، جودو، شنا و ورزش های زورخانه ای همراه با فدراسیون جانبازان و معلولان و فدراسیون ورزشهای نابینایان و کم بینایان در چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی شرکت خواهد داشت.

البته اخیرا روسای برخی فدراسیون خواستار افزایش سهمیه ورزشکاران خود برای سفر به باکو آذربایجان شده اند. این افراد در نشست اخیر ستاد عالی بازی های آسیایی و المپیک درخواست خود را مطرح کردند.

این نشست حدود یک هفته پیش با حضور روسای فدراسیون های اعزامی به بازی های کشورهای اسلامی در باکو برگزار شد. در جریان این نشست علاوه بر روسای هفت هشت فدراسیونی که متقاضی افزایش سهمیه خود شدند، فدراسیون شنا نیز درخواست خود را برای اعزام تیم واترپلو مطرح کرد.

قرار است طی نشست های آتی به این پیشنهادات رسیدگی شود.

چهارمین دوره بازی های کشورهای اسلامی ۲۲ اردیبهشت تا اول خرداد سال آینده در آذربایجان برگزار می شود.