بین الملل

ترکیه کاردار هلند را احضار کرد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 298307|18:57 - 1395/12/21
نسخه چاپی
ترکیه کاردار هلند را احضار کرد
وزارت خارجه ترکیه در پی اقدام هلند در ممانعت از فرود هواپیمای وزیر خارجه ترکیه در فرودگاه آمستردام، کاردار این کشور را احضار کرد.

به گزارشامروله، به نقل از آناتولی، به دنبال ممانعت دولت هلند از فرود هواپیمای حامل «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه در فرودگاه روتردام، کاردار سفارت این کشور در آنکارا به وزارت امور خارجه ترکیه فراخوانده شد. 

گفتنی است، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه متعاقب تنش ها میان آنکارا و آمستردام؛ دولت هلند را «باقی مانده های نازی ها و فاشیست ها» توصیف کرد.

رئیس جمهور ترکیه که در اجتماع هوادارن خود در استانبول سخنرانی می کرد؛ ادامه داد: وزیر خارجه ما را از پروازش منع کنید؛ اشکالی ندارد، ولی از هم اکنون به بَعد ببینید پروازهای شما چگونه در ترکیه فرود خواهد آمد.

همچنین در پی ممانعت هلند از سفر چاوش اوغلو به هلند، وی اقدام دولت هلند مبنی بر ممانعت از حضور شهروندان ترکیه ای مقیم این کشور را مصداق گروکشی دولت آمستردام توصیف کرد.

ممانعت دولت هلند از برگزاری سخنرانی مقامات ترکیه تازه ترین نمونه از این نوع ممنوعیت ها در کشورهای اروپایی به ویژه آلمان است.

گفتنی است سخنرانی مقامات ترکیه ای در راستای تبلیغ به نفع برگزاری همه پرسی قانون اساسی ترکیه و برای تغییر نظام سیاسی این کشور از پارلمانی به ریاستی انجام می گیرد.

چاوش اوغلو در ادامه انتقادات خود خطاب به دولت آمستردام گفت: این مردم (اتباع ترکیه) اسرای شما نیستند.

وی همچنین تهدید کرد در صورت ممانعت از ورود وی به خاک هلند، تحریم های سیاسی و اقتصادی سختی در انتظار این کشور خواهد بود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد