مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری صحنه :

گور دخمه دوره مادها میزبان مهمانان نوروزی است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 298470|17:06 - 1396/01/02
نسخه چاپی
 گور دخمه دوره مادها میزبان مهمانان نوروزی است
پایگاه خبری امروله :مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صحنه گفت: گور دخمه دوره مادها و تفرجگاه سراب دربند صحنه یکی از مناطق خوش آب و هوا استان کرمانشاه است که روزانه پذیرای گردشگران و مهمانان نوروزی است.

مجید اکبری در گفتگو باامروله، عنوان کرد : گوردخمه کیکاووس یکی از آثار جذاب و دیدنی شهر صحنه در منطقه توریستی دربند است که این روزها شاهد حضور پرشمار بازدیدکنندگان است.

 

وی ادامه داد: با همکاری اداره میراث فرهنگی و گروه امداد و نجات کوهستان صحنه، راه دسترسی به این گوردخمه برای گردشگران و مسافرین نوروزی مهیا شده است.

 

این مقام مسئول در شهرستان صحنه اظهار کرد: بازدید از گوردخمه کیکاوس که برخی از مردم محلی نیز معتقدند گوردخمه شیرین و فرهاد است برای گردشگران و میهمانان نوروزی بسیار جالب توجه است.

 

اکبری تصریح کرد: ستاد اسکان در این شهرستان نیز تشکیل شده و با همکاری اداره آموزش و پرورش هیچ گونه مشکلی برای اسکان میهمانان نوروزی نداریم.

 

وی خاطرنشان کرد: کیوسک های اطلاع رسانی را نیز در ورودی این شهرستان و همچنین در مجموعه توریستی دربند صحنه دایر کرده‌ایم که ضمن راهنمایی گردشگران، نقشه، بروشور و دیگر اقلام فرهنگی را در اختیار آنها قرار می دهند.

 

مدیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان صحنه گفت: شهرستان صحنه دارای جاذبه های شاخص گردشگری از جمله سراب توریستی دربند، سراب سیری جان، سراب بیدسرخ، آبشار گروس، گرودخمه های مادی دربند، پارک معلم، حمام معاونف چند امامزاده به عنوان مقاصد گردشگری مذهبی و روستای هدف گردشگری کندوله است.