اظهارات فرمانداران در مورد وضعیت گردشگری امسال؛

حال و روز گردشگری ضعیف، نامناسب و غیرعلمی است/ بهره ای از گردشگری نبرده ایم

سرویس: اخبار استانکد خبر: 298525|12:23 - 1396/01/08
نسخه چاپی
	حال و روز گردشگری ضعیف، نامناسب و غیرعلمی است/ بهره ای از گردشگری نبرده ایم
مرصادنيوز: فرمانداران چندین شهرستان علت نامناسب بودن وضعیت گردشگری در این مناطق را بیان کردند.

به گزارشامروله،  فراهم نبودن زیرساخت های گردشگری یکی از عواملی است که به عنوان چشم اسفندیار بحث گردشگری و درآمد های این حوزه محسوب می شود. این مسئله به عنوان یک ضعف بزرگ اگر در مناطقی مشاهده شود، موجب خواهد شد تا گردشگری منطقه مورد نظر تحت تاثیر منفی آن قرار بگیرد.

 

در استان کرمانشاه نیز مناطقی هستند که برخی از مشکلات موجب شده است که گردشگری دچار یک ضعف آشکار شود. این مسئله مورد تاکید مدیران ارشد این مناطق نیز قرار گرفته است.

 

به گفته علی اکبر اکبری، فرماندار شهرستان ثلاث و باباجانی 'با وجود منابع طبیعی متعدد،‌ این شهرستان بهره ای از گردشگری نبرده است'. او معتقد است که راه برون رفت از وضعیت نامطلوب فعلی 'تکمیل طرح احداث پاساژ بزرگ چند منظوره و راه‌سازی مسیر کوزران به ثلاث' است.

 

مرادعلی تاتار، فرماندار شهرستان دالاهو هم حال و روز گردشگری شهرستان را 'ضعیف' می داند و تاکید دارد که راه برون رفت از اوضاع کنونی 'احیای سراب کرند، ایجاد زیرساخت در ریجاب و دالاهو و تکمیل سدهای در دست احداث' است.

 

'به دلیل نداشتن راه های مواصلاتی مناسب چندان مورد توجه قرار نگرفته است'؛ جمله ای که یاور محمدی، فرماندار شهرستان سنقر و کلیایی در تشریح حال و روز گردشگری این شهرستان بیان کرد و گفت که برای توسعه آن باید 'مسابقات ورزشی ملی برگزار شود و ضمن توسعه سراب شهرستان، طرح های گردشگری محدود و مشرف به سد سلیمانشاه و جامیشان ایجاد کرد.'

 

علیرضا ایزدی، فرماندار کنگاور تاکید دارد که گردشگری می تواند 'تضمین کننده توسعه پایدار' این شهرستان باشد اما اکنون شرایط آن 'مناسب و علمی نیست'. 'بهره گیری از تخصص و علم روز' راهکاری است که ایزدی به عنوان چاره بهبود گردشگری شهرستان بیان کرد.

 

به گزارش مرصاد، با توجه به اینکه کرمانشاه می تواند به عنوان یک مقصد گردشگری مهم در سطح کشور و حتی جهان معرفی شود، مشکلات مطرح شده می تواند ضعف هایی جدی در این حوزه باشند که عدم رسیدگی به آن کاهش ورود گردشگر را به دنبال داشته باشد.

 

موضوعی که با توجه به قرار گرفتن در ایام نوروز و پیک مسافرت های نوروزی به کرمانشاه ضعفی جدی خواهد بود.