اردوغان در دیدار با تیلرسون:

لازمه مبارزه با تروریسم همکاری با بازیگران درست و مشروع است!

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 298576|16:58 - 1396/01/10
نسخه چاپی
 لازمه مبارزه با تروریسم همکاری با بازیگران درست و مشروع است!
رئیس جمهوری ترکیه در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا، از همکاری با بازیگران به زعم وی مشروع در راستای مبارزه با تروریسم سخن گفت.

به گزارشامروله، به نقل از رویترز، منابع وابسته به «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهوری ترکیه می گویند وی در دیدار امروز پنجشنبه خود با «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا، بر لزوم همکاری با بازیگرانی که به زعم وی «درست و مشروع» هستند در مبارزه با تروریسم تاکید کرده است.

گفتنی است ترکیه مخالف حمایت واشنگتن از اکراد سوریه است و تمایلی به حضور آنها در عملیات آزادسازی «الرقه» ندارد. از سوی دیگر، آنکارا از مخالفین سرسخت «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه است و در مذاکرات، طرف گروه های مسلح مخالف وی را می گیرد که البته در این مورد مواضع آنکارا-واشنگتن همسو است.

در ملاقاتی که در آنکارا، پشت درهای بسته بین اردوغان و تیلرسون صورت گرفت، طرفین درباره موضوعات دیگری همچون اقدامات احتمالی علیه گروه های تروریستی به ویژه داعش در عراق و سوریه نیز بحث و تبادل نظر کردند.

از دیگر موضوعات مورد بحث بین طرفین، امکان استرداد «فتح الله گولن» رهبر آمریکانشین اپوزیسون ترکیه بود که اتهام طرح کودتای نافرجام ۲۰۱۶ به وی نسبت داده می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد