سخنگوی کاخ سفید:

تغییر نظام سوریه از گزینه‌ های واشنگتن نیست

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 298611|22:31 - 1396/01/15
نسخه چاپی
 تغییر نظام سوریه از گزینه‌ های واشنگتن نیست
سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی حمله شیمیائی امروز به شهر «ادلب» را منشعب از ضعف و تزلزل دولت «باراک اوباما» خواند و در ادامه گفت: تغییر نظام سوریه از گزینه‌ های واشنگتن نیست.

به گزارشامروله،  به نقل از شبکه تلویزیونی «سی اِن اِن»، «شون اسپایسر» سخنگوی کاخ سفید امروز در اظهاراتی ضمن متهم کردن دولت سوریه به ارتکاب حمله شیمیائی امروز به شهر «ادلب» سوریه، این اقدام را نتیجه ضعف و تزلزل دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا توصیف کرد.

سخنگوی کاخ سفید بدون اشاره به کمک های پیدا و پنهان محور غربی- عبری- عربی در ارسال کمک های گسترده به تروریست ها در سوریه برای سرنگونی حکومت قانونی این کشور در این باره گفت: رویداد امروز حادثه شنیعی بود. آمریکا به همراه متهدین خود این اقدام را محکوم می کند.

«شون اسپایسر» در بخش دیگری از اظهارات خود در این خصوص افزود: تغییر نظام سوریه دیگر جزء گزینه‌های اساسی واشنگتن درباره سوریه نیست.

لازم به ذکر است، پایگاه لبنانی النشره ساعاتی پیش اعلام کرد که یک منبع نظامی سوری اخبار منتشر شده توسط معارضان مبنی بر استفاده ارتش این کشور از تسلیحات شیمیایی در منطقه «خان شیخون» واقع در حومه ادلب را به شدت تکذیب کرده است.

بر اساس این گزارش، این منبع در این ارتباط تصریح کرده بود: ارتش سوریه هیچگاه از تسلیحات شیمیایی استفاده نکرده است و در آینده نیز استفاده نخواهد کرد.

گفتنی است، از ساعاتی قبل گروه های معارض سوری با خبرسازی علیه دولت دمشق مدعی استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در حومه ادلب شده اند.

طبق ادعای این گروه ها، استفاده از این تسلیحات در حومه ادلب تاکنون بیش از ۱۰۰ کشته و ۴۰۰ زخمی برجا گذاشته است. گروه های تروریستی در سوریه بارها ضمن استفاده از تسلیحات شیمیایی علیه غیرنظامیان سوری، مسئولیت این اقدام غیرانسانی را متوجه دولت دمشق کرده اند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد