گزارش

تخریب و نه تعمیر چهره شهر/وقتی نامزدهای شورای شهر قوانین شهری را نقض می کنند

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 299238|21:35 - 1396/02/24
نسخه چاپی
تخریب و نه تعمیر چهره شهر/وقتی نامزدهای شورای شهر قوانین شهری را نقض می کنند
پایگاه خبری امروله : هنوز ساعاتی از به صدا درآمدن زنگ تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای پنجمین دوره شورای اسلامی نگذشته بود که مسابقه تخریب چهره شهر توسط پوسترها شروع و تمام درو دیوارهای شهر صحنه تاخت و تاز پوسترهای رنگارنگ داوطلبان ورود به شورای شهر شد.

به گزارشامروله، در حالی که چند سالی است که فضای مجازی وشبکه‌های اجتماعی با بیشترین تأثیرگذاری بر ذهن و افکار عمومی در ایران گسترش یافته است اما باز هم بسیاری از داوطلبان شورای شهر به شیوه سنتی تبلیغات، چسباندن پوستر به در و دیوار شهر اکتفا کردند و نشان دادند که هنوزسنتی فکر می‌کنند.

 

بر اساس این گزارش، این در حالی است که با گسترش شبکه‌های اجتماعی در کشور انتظار می‌رفت با تبلیغات به شیوه سنتی خداحافظی شود، اما موعد تبلیغات انتخابات شورا که رسید و زنگ شروع تبلیغات که به صدا در آمد این حدس و گمان‌ها را باطل کرد.

 

هنوز ساعاتی از به صدا درآمدن زنگ تبلیغات انتخاباتی کاندیداهای پنجمین دوره شورای اسلامی  نگذشته بود که مسابقه تخریب چهره شهر توسط پوسترها شروع و تمام درو دیوارهای شهر صحنه تاخت و تاز پوسترهای رنگارنگ داوطلبان ورود به شورای شهر شد.

 

 

 

این در حالی است که طبق قانون انتخابات نصب پوستر روی مکان‌هایی غیر از مکان‌های تعیین شده توسط ستاد انتخابات استان و شهرداری ممنوع است و تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود اما کاندیداها و شاید طرفداران و حامیان شان بدون کمترین توجهی قانون را زیر پا گذاشتند و با نصب پوسترهای کاندیداهای مورد علاقه خود چهره ای زشت را برای شهر ترسیم کردند.

 

هیچ قسمتی از نماهای شهری از حمله این پوسترها در امان نمانده و طرفداران به هیچ بخشی رحم نکردند، به عبارت بهتر هیچ جایی از گزند پوسترهای کاغذی در امان نمانده بود. حالا دیوار خانه ها و مغازه‌ها و اداره‌ها، میدان‌های شهر، جدول‌های کنار خیابان، و حتی تابلوهای راهنمایی پر شده است از پوسترهای تبلیغاتی زنان و مردانی که قرار است تا یک هفته دیگر سکان شهر را به دست بگیرند.

 

جالب اینجاست کسانی قرار است بر کرسی پارلمان شهری تکیه بزنند و برای شهروندان تصمیم گیری و قانونگذاری کنند که خود در همان ابتدای راه به راحتی قانون را زیر پا گذاشته‌اند.

 

 

 

این پارادوکسی است که در برابر دیدگان شهروندان قرار دارد و می‌تواند نشانه‌ای علنی از زیرپا گذاشتن قانون باشد.

 

به نظر می‌رسد برای مبارزه با این معضل نهادهای نظارتی باید به شکل جدی با متخلفان برخورد تا درس عبرتی باشد برای کسانی که حاضرند به هر قیمتی حتی با زیرپاگذاشتن قانون به مراد خود برسند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد