با نهایی شدن نتایج انتخابات؛

شکست لیست‌های سیاسی درشورای کرمانشاه/بانوان در شورانماینده ندارند

سرویس: اخبار استانکد خبر: 299347|12:41 - 1396/03/02
نسخه چاپی
	شکست لیست‌های سیاسی درشورای کرمانشاه/بانوان در شورانماینده ندارند
مرصادنيوز:نتایج انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کرمانشاه حکایت از شکست لیست‌های سیاسی در این دوره دارد.

به گزارشامروله،  انتخابات سرنوشت‌ساز ۲۹ اردیبهشت در حالی در استان کرمانشاه برگزار شد که بیش از یک میلیون نفر پای صندوق‌های رأی رفتند و آرای خود را به صندوق انداختند.

 

 نتایج شمارش آرای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان کرمانشاه تعجّب بسیاری را برانگیخت، تقریباً آنچه که پیش‌بینی تحلیگران سیاسی بود محقق نشد و انتخاب مردم شهر کرمانشاه برای ۱۱ کُرسی شورا فارغ از جریانات سیاسی و دسته‌بندی های احزاب، بیشتر رنگ و بوی قومیت ها را به خود گرفت.

 

۴ نفر از کاندیداهای منتخب همان اعضای دور چهارم شورای شهر کرمانشاه بودند و یک نفر نیز که آرای قابل توجهی را به خود اختصاص داد هنرمند طنزپرداز تلویزیون است و شاید بتوان گفت وی پدیده این دوره شورای شهر کرمانشاه شد.

 

با وجود حضور جدّی بانوان کاندیدا برای تصدی کرسی‌های شورای شهر کرمانشاه، اما بانوان نتوانستند حتی یک کُرسی شورا را کسب کنند و از این کارزار عقب ماندند. 

 

برخی از کاندیداهای معترض نسبت به نتایج انتخابات شورای شهر کرمانشاه که از راهیابی به شورای پنجم بازماندند مراتب اعتراض خود را به فرمانداری اعلام کردند و طی جلسه‌ای با عضو هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای استان، خواستار رسیدگی به اعتراضات خود نسبت به نتیجه آرا شدند.

 

استان کرمانشاه در این دوره ۵۴۸۲ کرسی شورای شهر و روستا داشت و در شهرستان کرمانشاه ۲۷۰ نفر برای تصدی ۱۱ کرسی شورای شهر به رقابت پرداختند.

 

در نهایت ۱۱ نفر به شرح ذیل به پنجمین دوره شورای اسلامی شهر کرمانشاه راه یافتند:

 

۱- کامران ملکی ۴۰ هزار و ۶۰۲ رأی

۲- ابراهیم مرادی ۳۹ هزار و ۲۷۸ رأی

۳- رسول آزادی ۳۷ هزار و ۴۱۱ رأی

۴- سید پیمان موسوی ۲۹ هزار و ۵۷۸ رأی

۵- سید حجت الله موسوی اجاق ۲۸ هزار و ۶۷۴ رأی

۶- طیب حیدری  ۲۵ هزار و ۶۹۶ رأی

۷- سالار احمدزاده ۲۴ هزار و ۷۵۱ رأی

۸- سید احسان احسانی ۲۴ هزار و ۵۸۶ رأی

۹- غلامرضا امیری ۲۲ هزار و ۲۷۳ رأی

۱۰- مازیار رضایی ۲۱ هزار و ۹۳۹ رأی

۱۱- احسان حیدریان ۲۱ هزار و ۲۳۱ رأی

هفت عضو علی البدل شورای اسلامی شهر کرمانشاه  نیز بدین شرح‌اند:

۱- سید میثم موسوی اجاق ۲۰ هزار و ۸۸۸ رأی

۲- حسن رحمانی ۱۹ هزار و ۷۷۵ رأی

۳- ماشاالله حسینی ۱۹ هزار و ۴۳۰ رأی

۴- اردشیر زارعی ۱۹ هزار و ۱۳۱ رأی

۵- علی اسلام پناه ۱۸ هزار و ۹۲۶ رأی

۶- الهام اکبری ۱۸ هزار و ۷۴۶ رأی

۷- جبار گوهری ۱۷ هزار و ۵۸۷ رأی

 

فعالیت ۱۲۰۰ نفر در سه شیفت کاری برای پاکسازی پوستر نامزدهای شورای شهر کرمانشاه

 

کاندیداهای این دوره به ویژه در شهرستان کرمانشاه از ظرفیت فضای مجازی برای تبلیغات خود استفاده کردند اما همچنان تبلیغات سُنتی در قالب نصب بنر و پوسترهای رنگارنگ کاندیداها به چشم می‌خورد.

 

بی‌نظمی نامزدهای انتخابات شورای شهر کرمانشاه در بحث تبلیغات اعتراض مسئولان و شهروندان را به دنبال داشت، به گونه ای که علیرضا احمدی مدیر امور شهری شهرداری کرمانشاه می‌گوید، ۱۲۰۰ نفر از نیروهای این شهرداری در سه شیفت کاری مشغول جمع آوری پوسترهای تبلیغاتی نامزدهای انتخابات شورای شهر در کرمانشاه شدند.

 

احمدی بیان می‌کند: با توجه به حجم بالای کار ممکن است پاکسازی سطح شهر از پوسترها و تبلیغات کاندیداها هفته‌ها طول بکشد با وجود اینکه شهرداری کرمانشاه از یک ماه قبل با برنامه وارد عمل شد و برای تبلیغات کاندیداها مکان‌هایی را مشخص و آماده کردیم، ۳۰۰ پایه بتنی مونوریل را با گونی پوشش دادیم، ۴۰۰ نقطه دیگر در مناطق شهرداری‌های هشت گانه تدارک دیدیم اما متاسفانه رعایت نکردند و شهر را به این حالت درآوردند.

 

وی افزود: ما از تمام تخلفات کاندیداها در سطح شهر در بحث چسباندن پوستر و بنر عکس و فیلم تهیه کردیم و به فرمانداری ارسال کردیم و امیدواریم که برخورد لازم صورت بگیرد.

 

۷۱ درصد از مردم استان کرمانشاه در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کردندمدیر امور شهری شهرداری کرمانشاه گفت: کاندیدایی که حقوق شهروندی را رعایت نمی‌کند چطور ممکن است نماینده خوبی برای مردم باشد.

استاندار کرمانشاه اما از مشارکت بالای مردم استان کرمانشاه در انتخابات ۹۶ خبر داد و گفت: ۷۱ درصد از مردم استان کرمانشاه در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا شرکت کردند.

 

اسدالله رازانی تعداد واجدین شرایط رأی دادن در استان را یک میلیون و ۴۶۱ هزار نفر و تعداد آرای مأخوذه این استان را یک میلیون و ۷۰ هزار رأی اعلام کرد و افزود: از این تعداد یک میلیون و ۲۶ هزار و ۵۰۸ رأی، صحیح اعلام شد.

 

رازانی تعداد آرای کسب شده برای هر کدام از کاندیداهای ریاست جمهوری در استان کرمانشاه را اینگونه اعلام کرد:

 

حسن روحانی: ۶۹۹ هزار و ۶۵۴ رأی ( ۶۸.۱۵ درصد)

سید ابراهیم رئیسی: ۳۱۳ هزار و ۸۹۴ رأی (۳۰ / ۵۷ درصد)

سید مصطفی میرسلیم: ۸ هزار و ۷۸۷ رأی (کمتر از ۱ درصد)

سید مصطفی هاشمی طبا: ۴ هزار و ۱۷۳ رأی (کمتر از نیم درصد)

 

فضل‌الله رنجبر فرماندار کرمانشاه نیزبا اشاره به مشارکت بیش از ۶۵ درصد مردم این شهرستان در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ۵۱۴ هزار و ۳۱۷ نفر در این شهرستان که معادل بیش از ۶۵ درصد از واجدین شرایط است، در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند.

 

 رنجبر افزود: در میان نامزدهای ریاست جمهوری آقای حسن روحانی با ۳۳۷ هزار و ۴۷۷ رای بیشترین آرا را کسب کرد و حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی ۱۵۴ هزار و ۸۳۶ رأی کسب کرد.

 

فرماندار کرمانشاه با ادامه توضیحات گفت: سید مصطفی آقا میرسلیم با ۴۹۳۴ رأی و سید مصطفی هاشمی طبا با ۲۳۲۴ رأی رتبه های سوم و چهارم را کسب کردند.

 

وی با بیان اینکه انتخابات در حوزه‌های مختلف شهرستان کرمانشاه در کمال آرامش برگزار شد، افزود: حضور گسترده مردم در این انتخابات مایه افتخار است و جای قدردانی دارد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد