سرپرست پلیس ‌راه استان کرمانشاه خبر داد:

اجرای طرح تابستانه پلیس‌راه در محورهای موصلاتی استان کرمانشاه

سرویس: اخبار استانکد خبر: 299698|11:46 - 1396/04/01
نسخه چاپی
اجرای طرح تابستانه پلیس‌راه در محورهای موصلاتی استان کرمانشاه
مرصادنیوز:سرپرست پلیس ‌راه استان کرمانشاه از اجرای طرح تابستانه پلیس‌راه در محورهای موصلاتی استان پس از پایان ماه مبارک رمضان تا پایان شهریور خبر داد.

به گزارشامروله، سرهنگ محمد حیدری از اجرای  طرح تابستانه پلیس‌راه در محورهای موصلاتی استان کرمانشاه پس از پایان ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: این طرح  تا پایان شهریور خبر داد.

وی تصریح کرد: با توجه به پایان یافتن ماه مبارک رمضان و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها در فصل تابستان بسیاری از هموطنان به اماکن سیاحتی و زیارتی در ییلاقات استان و مناطق خوش آب و هوای و همچنین دید و بازدید اقوام به مسافرت می پردازند و رفت و آمد وسائل نقلیه بخصوص ناوگان حمل  و نقل مسافربری عمومی وش خصی در جاده های مواصلاتی استان به نحو چشمگیری افزایش خواهد یافت.

سرپرست پلیس ‌راه استان کرمانشاه افزود: این طرح به منظور کنترل و کاهش تخلفاتی که منجر به وقوع حوادث رانندگی و نیز شدت آن برای هموطنان متصور می شود، با اولویت برخورد با تخلفات حادثه ساز از امروز به مرحله اجرا در می آید.

سرهنگ حیدری ادامه داد: در طرح ترافیکی تابستانه امسال حدود ۶۰ تیم گشتی محسوس و ۲۰ تیم گشتی نامحسوس به همراه ۱۰ تیم ثابت کنترل جریان تردد در راه های استان را به منظور امن کردن راه ها برای سفرهای خانوادگی مردم و در عین حال برای نا امن کردن آنها برای رانندگان متخلف و حادثه ساز اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح راهداران اداره کل راهداری، امدادگران اورژانس و هلال احمر و امداد خودروها و سایر ارگان های امداد گر و خدمات رسان حضور دارند و دوشادوش کارکنان پلیس راه در خدمت مردم شریف استان و مهمانان خارج از استان خواهند بود.

این مقام انتظامی یادآور شد: سال گذشته در راه های دو طرفه غیر مجزا و کوهستانی و پرپیچ و خم با معضل تصادفات رخ به رخ و در بزرگراه ها و جاده های اصلی با معضل تصادفات واژگونی ناشی از سرعت غیر مجاز و غیر مطمئن و عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی مواجه بودیم، لذا به رانندگان هشدار می دهیم که بسیار احتیاط کنند و زمینه های وقوع حادثه را از جریان سفر خود حذف کنند.

سرهنگ حیدری در پایان گفت: رانندگان در ساعاتی از روز که عادت به خوابیدن دارند، رانندگی نکنند، سفر خود را با احتساب ساعات کافی برای توقف و استراحت در اماکن رفاهی بین راهی برنامه ریزی کنند، هم در جریان حرکت و هم در توقف ها از کودکان مراقبت نمایند، کمربند ایمنی همه سرنشینان نیز بسته شود و در انتخاب محل های توقف نکات ایمنی را با دقت و وسواس انتخاب کنند، چراکه توقف در محل های نامن احتمال تصادف خودروهای عبوری با خودروهای متوقف شده در حاشیه راه و اعضای خانواده به ویژه کودکان فاقد قوه تشخیص خطر را افزایش می دهد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد