اخبار امنیتی سوریه؛

یورش جبهه النصره به القلمون غربی دفع شد/پیشروی در حومه دمشق

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 299701|11:50 - 1396/04/01
نسخه چاپی
یورش جبهه النصره به القلمون غربی دفع شد/پیشروی در حومه دمشق
دفع یورش جبهه النصره به القلمون غربی و ادامه پیشروی های ارتش سوریه در حومه دمشق از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.0000

به گزارشامروله، به نقل از العهد، منابع سوری اعلام کردند: ارتش سوریه و مقاومت لبنان با موشک هدایت شونده ، خودرو متعلق به تروریستهای جبهه النصره در غرب جرد فلیطه در القلمون غربی را هدف قرار دادند و یورش تروریستهای جبهه النصره را در این منطقه دفع کردند.

منطقه القلمون غربی در نوار مرزی سوریه و لبنان قرار دارد.

این منابع بیان کردند: تروریستهای جبهه النصره پس از این شکست، آمبولانس و کیسه خون درخواست کردند.

از سوی دیگر در عملیات ارتش سوریه در جوبر در حومه دمشق مسئول تسلیحات وابسته به گروه موسم به فیلق الرحمن و مسئول جبهه شمالی آن کشته شد.

در حومه دمشق همچنین ارتش سوریه بر حاره الجسر و آموزشگاه رانندگی المنار در غرب وادی عین ترما در غوطه شرقی دمشق پس از درگیری های شدید با گروههای مسلح مسلط شد.

ارتش سوریه همچنین بر برخی ساختمان ها در شمال مسجد غزوه بدر در شمال شرق محله جوبر مسلط شد که در این عملیات شماری از تروریستها کشته شدند.

یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: ارتش سوریه بر منطقه بئرالقصب، خربه القصب، تپه های الروابی، الصریخی و ارینبه در حومه جنوب شرقی دمشق مسلط شد.

ارتش سوریه در دیرالزور یک پهپاد داعش را در منطقه هرابش سرنگون کردند.

در درعا در جنوب سوریه نیز ارتش سوریه به پیشروی های خود ادامه داد و بر مناطق جدیدی پس از درگیری با تروریستهای جبهه النصره مسلط شد.