مدیر جهاد کشاورزی صحنه

شهرستان صحنه 430 هکتار باغ گیلاس دارد/ پیش بینی هشت تن گیلاس در هر هکتار

سرویس: شهرستانکد خبر: 299710|18:40 - 1396/04/01
نسخه چاپی
شهرستان صحنه 430 هکتار باغ گیلاس دارد/ پیش بینی هشت تن گیلاس در هر هکتار
پایگاه خبری امروله : مدیر جهاد کشاورزی صحنه گفت : میانگین عملکرد گیلاس و آلبالو در شهرستان صحنه 7.5 تا هشت تن در هکتار است، البته در مزارع شاخص این عملکرد به 12 تا 15 تندر هکتار نیز می‌رسد.

به گزارشامروله، سجاد سعیدی‌پور اظهار داشت: قطب تولید گیلاس در غرب کشور، شهرستان صحنه است.

مدیر جهاد کشاورزی صحنه به هفت‌‌هزار و 640 هکتار باغ در این شهرستان اشاره کرد و گفت: 430 هکتار از این میزان زیر کشت گیلاس رفته است.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود 2 هزار تن گیلاس از باغات این شهرستان برداشت شود، افزود: میانگین عملکرد گیلاس و آلبالو در شهرستان صحنه 7.5 تا هشت تن در هکتار است، البته در مزارع شاخص این عملکرد به 12 تا 15 تندر هکتار نیز می‌رسد.

 

سعیدی‌پور اضافه کرد: سیاست‌های تشویقی خوبی در حوزه تشکیل تعاونی به منظور فرآوری محصولات باغی و صنایع تبدیلی انجام شده است.

 

وی به خواص درمانی گیلاس اشاره و بیان کرد: گیلاس سرشار از انواع ویتامین‌ها است و به علت دارا بودن یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی در جلوگیری از فشار خون، قندخون و چربی خون موثر است.

 

این مسؤول ارقام قالب گیلاس شهرستان صحنه را تکدانه، مشهدی، صورتی و زردمحلی دانست و ادامه داد: گیلاس صحنه علاوه بر تامین نیاز استان به استان‌های لرستان، ایلام، همدان و تهران صادر می‌شود.