صفاری نطنزی

مصوبه S۷۲۲ سنا نقض توافق هسته‌ای است/هیئت نظارت بر برجام ورود کند

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 299744|17:40 - 1396/04/04
نسخه چاپی
مصوبه S۷۲۲ سنا نقض توافق هسته‌ای است/هیئت نظارت بر برجام ورود کند
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر اینکه مصوبه تحریمی اخیر سنای آمریکا نقض برجام است، خواستار ورود هیات نظارت بر اجرای برجام به موضوع شد.

به گزارشامروله، مرتضی صفاری نطنزی در گفتگو باخبرنگار مهر، با اشاره به مصوبه هفته قبل سنای آمریکا موسوم بهs۷۲۲که منجر به وضع تحریم های جدید به بهانه برنامه موشکی جمهوری اسلامی می شود، اظهار داشت: هر چند آمریکایی ها تلاش کرده اند تا تحریم های جدید را خارج از موضوع هسته ای نشان دهند، ولی با توجه به توافقی که در دوران گفتگوهای هسته ای و نیز توافق برجام صورت گرفت، این تحریم ها مخالف روح برجام و ناقض این سند است و باید با آن مقابله به مثل شود.

وی افزود: برای مقابله به مثل حداقل باید راهکارهایی پیدا شود که به منافع آمریکا در منطقه فشار آورده شود تا آنها نیز متقابلا متضرر شوند؛ چرا که دولت آمریکا این روزها دشمنی علنی تری نسبت به قبل دارد و باید با آن مقابله جدی شود.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در متن برجام اشاره شده است که نباید تحریم های جدیدی تحت عناوین دیگر علیه ایران وضع شود، ادامه داد: این مساله مورد تاکید سایر اعضای ۱+۵ است و می تواند اصل برجام را زیر سوال ببرد.

صفاری نطنزی با تاکید بر اینکه مقابله به مثل با تحریم های آمریکا از خواسته های مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: تشخیص نقض برجام بر عهده هیات عالی نظارت بر اجرای برجام در شورای عالی امنیت ملی است که باید این مساله را بررسی کنیم.

وی افزود: اگر تشخیص دادند که برجام نقض شده است باید از طریق ساز و کار کمیسیون مشترک ایران و ۱+۵ این مساله پیگیری و با این اقدامات آمریکایی ها برخورد جدی شود که این برخورد می تواند شامل توقف اجرای برجام و اقدامات داوطلبانه ایران شود که در آن صورت باید برنامه های خودمان را خارج از چارچوب برجام دنبال کنیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر هم هیات نظارت بر اجرای برجام تشخیص داد برجام نقض نشده است، حداقل ماجرا این است که یک اقدام خصمانه از طرف آمریکایی ها صورت گرفته و باید متناسب با آن برخورد شود.

صفاری به پیگیری کمیسیون امنیت ملی مجلس برای تهیه طرح مقابله با اقدامات غیرمتعارف آمریکا اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به تعطیل بودن مجلس این طرح هنوز نهایی نشده و در دست بررسی است اما پس از بازگشایی مجدد مجلس جزییات آن اعلام می شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد