رئیس اداره تبلیغات اسلامی صحنه:

برگزاری 10برنامه ویژه هفته عفاف و حجاب در شهرستان صحنه

سرویس: شهرستانکد خبر: 300002|11:44 - 1396/04/24
نسخه چاپی
برگزاری 10برنامه ویژه هفته عفاف و حجاب در شهرستان صحنه
پایگاه خبری امروله : رئیس اداره تبلیغات اسلامی صحنه از برگزاری 10 برنامه فرهنگی و تبلیغی به مناسبت هفته عفاف و حجاب در این شهرستان خبر داد.

حجت‌الاسلام سیف اله سبزی در گفتگو باامروله، از برگزاری 10 برنامه فرهنگی و اجتماعی جهت اجراء در هفته حجاب و عفاف دراین شهرستان، خبر داد.

 

وی درتوضیح این خبر، گفت: اداره تبلیغات اسلامی صحنه برنامه‌ها و مراسم مذهبی متنوعی در مساجد این شهرستان در هفته عفاف وحجاب 21 الی 27 تیر در حال برگزاری است.

 

حجت‌الاسلام سبزی با بیان اینکه با تشکیل جلسات هماهنگی و هم اندیشی با مسئولین و هیئت امنای مساجد و روحانیون مستقر و بومی دستور کار اجرای مراسم‌ به مسئولان اجرایی در بخش‌های مرکزی و دینور ابلاغ شده است، افزود: برگزاری سلسله همایش‌های عفاف و حجاب، گفتمان‌های دینی با موضوع بانوان و حجاب در جامعه، مسابقه‌های مختلف فرهنگی، برپایی بیش از10 مراسم سخنرانی توسط روحانیان مستقر و اعزامی پیرامون عفاف و حجاب، برگزاری و برپایی حلقه‌های معرفتی از جمله برنامه‌های شهرستان در هفته عفاف و حجاب است.

 

 

وی با اشاره به اینکه همزمان با هفته عفاف وحجاب 30 مبلغ خواهر به تبیین جایگاه حجاب و عفاف در شهرستان صحنه، می‌پردازند، بیان کرد: اداره تبلیغات اسلامی صحنه برنامه‌های مختلفی را برای هفته حجاب و عفاف و تبیین جایگاه و فلسفه حجاب در جامعه در نظر گرفته است.

 

 

حجت‌الاسلام سبزی، افزود: برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع عفاف و حجاب در اماکن مذهبی و مساجد و حسینیه‌ها به شیوه پرسش و پاسخ از جمله این برنامه‌ها است.

 

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه در ادامه با تاکید بر اینکه برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع حجاب و عفاف تنها مختص این هفته نبوده و در تمام سال اجرا می‌شود، عنوان کرد: دشمنان اسلام با ترویج مدهای نامتناسب با فرهنگ ایران اسلامی به دنبال تضعیف خانواده‌ها هستند اما حجاب و عفاف در خانواده می‌تواند جامعه‌ای عاری از بی‌عفتی را تشکیل دهد.

 

 

وی یکی از اثرات رعایت حجاب را حفظ کانون خانواده‌ها از بی بند و باری دانست و با بیان اینکه حجاب در ادیان آسمانی از جمله یهود و مسیحیت وجود داشته و اسلام با توجه به دستور قرآنی و روایات شرایطی برای آن تعیین کرده است، ادامه داد: اگر اعتقاد جوانان را تقویت کنیم، حجاب هم نهادینه می‌شود زیرا ریشه بدحجابی به خاطر عدم آگاهی افراد نسبت به فلسفه آن است.