عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس:

فعالیت صنعت کشور در شیب رکود با یک سوم ظرفیت/ برجام بخش کوچکی از تحریم‌ها را برداشته است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 300027|13:40 - 1396/04/25
نسخه چاپی
فعالیت صنعت کشور در شیب رکود با یک سوم ظرفیت/ برجام بخش کوچکی از تحریم‌ها را برداشته است
پایگاه خبری امروله ، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخلاف گفته ها کلیه تحریم‌ها برداشته نشده، گفت: صنعت کشور در حال رکود و با یک سوم از توان خود در حال فعالیت است.

به گزارشامروله، سیدجواد حسینی‌ کیا، در خصوص تاثیرات برجام بر اقتصاد کشور، اظهار داشت: برجام یک دیدگاه مثبت جهانی به ایران بود اما این نگاه مثبت در عمل محقق نشد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه مثبت به این معنا که شرایط حضور شرکت‌های بزرگ دنیا در ایران فراهم و تحریم‌های ظالمانه همگی به‌صورت یک‌جا برداشت شود اما این اتفاق صورت نگرفت، گفت: باید تمامی تحریم‌های بانک‌ها جهت برقراری ارتباط و نقل و انتقال بین‌المللی آنها برداشته می‌شد که این اتفاق نیز صورت نگرفته است.

حسینی‌کیا اضافه کرد: باید توجه کرد که برجام نگاه کلی و مثبت را بوجود آورد و از سوی دیگر برای کشور درسی  بود که به دشمن نمی‌توان اعتماد کرد.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها فقط بر روی کاغذ برداشته شده‌اند، اضافه کرد: برخلاف شعارهای که داده می‎‌شد با مفهوم اینکه برجام یک تعهد بین‌المللی است اما تحریم‌ها برداشته نشده و صنعت کشور با یک سوم توان خود در حال فعالیت و در مسیر رکود است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نسخه شفا بخش اقتصاد کشور در شرایط فعلی اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: باید به داشته‌های کشور نگاه کنیم و بر اساس داشته‌های خود برای برنامه‌ریزی و آینده بهتر کشور تلاش کنیم و با تکیه بر نیروی جوان و خلاق این مرز و بوم همان جوانانی که به نقاط بلند صنایع موشکی دست یافتند به هر خواسته‌ای که داریم دست پیدا کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به دشمن نمی‌شود اعتماد کرد، خاطر نشان کرد: برجام توانست بخش کوچکی از تحریم‌ها را برداد که این درسی بود تا به نیروی داخلی کشور تکیه کنیم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد