عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس:

فعالیت صنعت کشور در شیب رکود با یک سوم ظرفیت/ برجام بخش کوچکی از تحریم‌ها را برداشته است

سرویس: اخبار استانکد خبر: 300027|13:40 - 1396/04/25
نسخه چاپی
فعالیت صنعت کشور در شیب رکود با یک سوم ظرفیت/ برجام بخش کوچکی از تحریم‌ها را برداشته است
پایگاه خبری امروله ، عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخلاف گفته ها کلیه تحریم‌ها برداشته نشده، گفت: صنعت کشور در حال رکود و با یک سوم از توان خود در حال فعالیت است.

به گزارشامروله، سیدجواد حسینی‌ کیا، در خصوص تاثیرات برجام بر اقتصاد کشور، اظهار داشت: برجام یک دیدگاه مثبت جهانی به ایران بود اما این نگاه مثبت در عمل محقق نشد.

نماینده مردم سنقر و کلیایی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نگاه مثبت به این معنا که شرایط حضور شرکت‌های بزرگ دنیا در ایران فراهم و تحریم‌های ظالمانه همگی به‌صورت یک‌جا برداشت شود اما این اتفاق صورت نگرفت، گفت: باید تمامی تحریم‌های بانک‌ها جهت برقراری ارتباط و نقل و انتقال بین‌المللی آنها برداشته می‌شد که این اتفاق نیز صورت نگرفته است.

حسینی‌کیا اضافه کرد: باید توجه کرد که برجام نگاه کلی و مثبت را بوجود آورد و از سوی دیگر برای کشور درسی  بود که به دشمن نمی‌توان اعتماد کرد.

وی با اشاره به اینکه تحریم‌ها فقط بر روی کاغذ برداشته شده‌اند، اضافه کرد: برخلاف شعارهای که داده می‎‌شد با مفهوم اینکه برجام یک تعهد بین‌المللی است اما تحریم‌ها برداشته نشده و صنعت کشور با یک سوم توان خود در حال فعالیت و در مسیر رکود است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نسخه شفا بخش اقتصاد کشور در شرایط فعلی اقتصاد مقاومتی است، تصریح کرد: باید به داشته‌های کشور نگاه کنیم و بر اساس داشته‌های خود برای برنامه‌ریزی و آینده بهتر کشور تلاش کنیم و با تکیه بر نیروی جوان و خلاق این مرز و بوم همان جوانانی که به نقاط بلند صنایع موشکی دست یافتند به هر خواسته‌ای که داریم دست پیدا کنیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه به دشمن نمی‌شود اعتماد کرد، خاطر نشان کرد: برجام توانست بخش کوچکی از تحریم‌ها را برداد که این درسی بود تا به نیروی داخلی کشور تکیه کنیم.